Onderwerp: 3e taartje

hoihoi!

Vandaag mijn 3e taartje gemaakt....man man man wat viel dit tegen zeg!!! Ik had een rechthoekig biscuit, gevuld met botercreme en bokkepootjescreme, dat ging allemaal nog wel goed. Het afsmeren was al lastig, naar mijn idee verschoven de lagen.

Het bekleden was een hellllll!! ik krijg het gewoon echt niet strak! Daarnaast....hoe bekleden jullie een niet ronde taart?Ik kreeg het maar niet voor elkaar. Nu dus stiekem geknipt en geplakt en er later weer een decoratie op geplakt.

De taart is dus niet strak, ik heb ook het idee dat ik precies kan zien waar de lagen biscuit en vulling zitten. Als jullie tips voor mij hebben voor het bekleden van een niet ronde taart heeeeeel graag!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QKKOPX34-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WSXHU876-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TEYLQQFC-G.jpg

Beste God, als u mij niet dun wilt maken, maak dan aub al mijn vriendinnen dik :-))

2

Re: 3e taartje

:D een chirurgische taart dus ;)
hij's wel leuk :Y

Bij vierkante taarten zet je eerst de hoeken vast tegen de bc en daarna ga je de binnenste vlakken langzaam 'vastwrijven'. Hoop dat dat een beetje duidelijk omschreven is O-)  :think:  Vergt geduld en ook wel enige oefening hoor :Y

Met welke bc heb je afgesmeerd? met 1:1 of met de mix?
Heb je gekoeld tussen het afsmeren en bekleden en heb je er nog een warm mes langsgehaald?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

thnx voor je reactie carien!

ik snap je wat de hoeken betreft! Klinkt erg logisch eigenlijk. Zo heb ik het inderdaad niet geprobeerd, ik ben gewoon ergens begonnen en probeerde rond te gaan maar dat lukte dus niet. Leverde wel scheuren op :( uiteindelijk op de hoeken dus chirurgisch te werk gegaan inderdaad gheghe.

ehmm 1:1 is gewoon zelf gemaakt met rooboter en poedersuiker neem ik aan? Zo heb ik het gedaan idd, niet met mix. Die heb ik eigenlijk nooit gebruikt, is die fijn??

Ik heb wel gekoeld en ook nog met warm mes langsgegaan. Hoe lang had ik moeten koelen?

xx

Beste God, als u mij niet dun wilt maken, maak dan aub al mijn vriendinnen dik :-))

4

Koelen minimaal een uur als je 1:1 bc gebruikt.
Ik vind het nog wel mee vallen met de hobbels en bobbels hoor! (bij mij was het de eerste keer nog veel erger...  :s )
Wat ik altijd doe is van mijn hand een soort kommetje maken en zo de hoeken vast plakken. Vervolgens inderdaad de middenstukken vast maken. Oefening baart kunst hiermee hoor, dus gewoon blijven proberen.

Dat is toch een TAART waard!

5

Nou ik vind hem heel goed  gelukt hoor, mooi. Waar heb je die schattige
Vogeltjes en sierrand gekocht?

Veel taart plezier

Sorry late reactie!! Dank voor jullie tips. Ik hoorde ook de tip..... Gewoon Doen of de taart rond is en vanaf boven steeds Wat verder naar beneden vast plakken.... Heb t nog Niet gedaan met een 4 Kant Maar met een hartvorm lukte dat inderdaad!!! :-)

De rand en figuurtjes zijn van de groene Wilton mold.

Xx