1

Onderwerp: (feedback) tweede puzzeltaartje

Mijn tweede puzzeltaartje.
Waar ik moeite mee heb is dat het marsepein gauw scheurt op de randen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MOUSOERA-D.jpg

Re: (feedback) tweede puzzeltaartje

Wat een lief visje!
Puzzelplaatje is goed gelukt!
De scheuren waar je het over hebt, zie ik niet.
Mss dat je het marsepein te dun uitrolt? Wat bij mij (meestal) helpt is voor het rollen de marsepein doorkneden met Crisco aan mijn handen. Ook uitrollen op Crisco (of siliconen mat) met een siliconen rolstok (geen poedersuioker iig) helpt bij mij tegen scheuren. O ja en bij het bekleden de marsepein niet naar beneden trekken (wat heb ik veel geleerd het afgelopen jaar... Dankzij dit forum o.a.!)

A true creation is a creation made by heart ♥
Created By Heart op Facebook

3

Leuke taart! Mooie vrolijke kleurtjes. Kneed je de marsepein wel goed? Kan het ook vaak aan liggen.

Je zult zien, elke taart leer je weer wat!  ;)

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

Ik heb niet zo lang gekneed, omdat het me eigenlijk niet lukte. De marsepein is zo hard. Ik had het pakje van 250 Gr, tot een bol gemaakt en ben toen al gaan uitrollen.

5

Marsepein even in een bakje op de verwarming zetten, terwijl je de rest aan het voorbereiden bent. Dan is ie lekker op temperatuur en kneedt veel beter. Andere marsepein kan ook helpen; zeelandia is erg soepel.

Overigens mooi puzzeltje!

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

erg goed gelukt hoor, om je marsepein makkelijker te kunnen kneden kun je deze even in de magnetron doen (rond de 35 seconden). werkt perfect!

bedankt voor de tips! Ik kan niet wachten om de volgende te maken.
@ sweetThoot: ik heb vanmorgen een pakje gekleurde marsepein van zeelandia besteld.