1

Onderwerp: Biscuit mixen in 2 delen en daarna samenvoegen?

Is het mogelijk om biscuit te mixen in delen en dan beide delen samen te voegen in  vorm?
Ik ben gevraagd om voor de schoonouders van een vriendin 2x 26 cm rond taarten te maken. Helaas is mijn bestelde Kennie nog niet binnen en wil deze week de biscuit bakken.
Momenteel heb ik een handmixer waarmee ik niet in 1 keer deze hoeveelheid biscuit luchtig kan kloppen. (Hoeveelheid is te veel)
Dus vraag ik mij af of ik voor 1 taart 2x kan mixen en dit samen te voegen. Moet erbij vertellen dat ik niet de funcakes mix zal gebruiken, maar zelf de biscuit volgens recept hiernaast zal maken. (Moet nml. lactose vrij zijn)
Sorry voor het lange verhaal...
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk zal zijn en iemand voor mij een antwoordt heeft.
Alvast bedankt.

groetjes,
Karin

2

Re: Biscuit mixen in 2 delen en daarna samenvoegen?

Wat je zou kunnen doen is het ook in 2* bakken, je krijgt dan een lager biscuit, die je misschien niet meer door hoeft te snijden, of je vult de taart 3x...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

3

't is een idee, maar ben zelf geen rekenwonder om uit te rekenen hoeveel ik van alles moet hebben.
Heb ook nog niet veel taarten gemaakt en al helemaal niet op deze manier...
Mss iemand anders nog ideeën en/of weetjes?

Met de mix kan het zeker maar zelfgemaakt blijft niet zo lang stijf ben ik bang.

Life is what you bake it.

5

Ik heb het ook een keer moeten doen. Kon het niet in 1 keer houden.
Het was wel gelukt alleen ik had kleurverschil tussen de 2 lagen.
Deel 1 had ik al in de vorm gegoten en deel 2 later eroverheen.
Het biscuit was wel mooi egaal omhoog gekomen en was net zo hoog als anders. Het kan dus wel.

6

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=134556
Hier de reacties op mijn vraag. Misschien heb je er wat aan. :thumb:

7

Dank jullie wel voor de reacties.

@ Maik: Thanks voor de tip en de link...Ik ga het maar eens proberen en hopen dat het allemaal goed gaat. Het is dus wel te doen. Ik was idd bang voor het feit dat mijn eerste mix dan in zal zakken...Gewoon aan de slag gaan! :D

8

ik heb het ook wel gedaan, en dan het eerste mengsel laten wachten op het 2de en dan in een hele grote kom spatelen, dan bij elkaar en voorzichtig door elkaar in de bakvorm.

Groetjes, Dorothea.

Maik schreef:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=134556
Hier de reacties op mijn vraag. Misschien heb je er wat aan. :thumb:

Ging deze vraag dan ik over zelfgemaakt beslag ipv beslag van de mix?

Life is what you bake it.

10

Sorry, het draadje van mij gaat over zelfgemaakt beslag.

11

trouwens ik heb ook wel eens heel veel ei en suiker gemengd en toen was dat teveel om in 1x de meel door te spatelen en toen heb ik het in 2/en opgedeeld en apart de meel erdoor gedaan en dan later weer bij elkaar, dus ik denk echt, dat het geen probleem moet zijn...

Succes ermee!

Groetjes, Dorothea.

12

Ok. Ik ga het eens proberen.
Mijn vraag ging inderdaad over eigen gemaakt biscuit dus niet een mix van bv. funcakes.