1

Onderwerp: Hondje voor een Sara en een paardje voor een 6-jarige

Ik had al eerder een beetje geboetseerd door Uggs te maken en een vrachtwagentje. Maar ik had nog geen dieren o.i.d. gemaakt, dus dit was de eerste keer. De opdracht: een taart met aardbeienvulling voor iemand die Sara ging zien. Als tips kreeg ik erbij: ze houdt van kleurig bloemen en haar hondje Dusty. Dus ik heb een heel mooi voorbeeld gevonden en dat idee wat overgenomen. Als iemand 'm dus herkent, bedankt! Vanillebiscuit gevuld met aardbeienjam en aangevette slagroom met verse aardbeien.

Sorry, hij is wat donker, maar ik heb de foto 's avonds gemaakt en de flits werkte niet goed mee.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/408052_10151202803385624_520220623_22973208_491931002_n.jpg

En toen kreeg ik ineens op woensdagmiddag een spoedje die ze donderdagavond op wilden komen halen. Ik was gelukkig vrij donderdag, dus dat scheelde weer. Het moest een paardentaart worden voor een meisje dat 6 werd op vrijdag. Ik ben nog erg in het stadium van inspipikken, dus ook deze had ik ergens gezien en als inspiratie gebruikt. Ze kwamen 'm 's avonds ophalen, ook de aanstaande jarige en ze was er heel blij mee. :) Een chocoladetaart gevuld met chocolademousse en chocoladebotercreme. 's Ochtends kreeg ik ook nog een foto met de kaarsjes erop en het bericht dat ze er heel blij mee waren en dat ie lekker was. Altijd leuk om te horen. :)

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/404774_10151215217310624_520220623_23006373_1572839514_n.jpg

Ik moet zeggen, puzzelen met fondant is niet altijd even prettig. Vooral als je wat lijntjes wil trekken in de fondant voor markeringen, zoals bij het accentueren van de flanken en benen van het paard. Iemand nog een goede tip om dit mooi te laten zijn? Ik werk nooit met marsepein, maar volgens mij is het daarbij makkelijker, of niet?

2

Re: Hondje voor een Sara en een paardje voor een 6-jarige

Mooie taarten!  :Y

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"