1

Onderwerp: Royale Icing en botercreme

Hoi iedereen,

Ik heb een bak vol royale icing gemaakt, maar ik heb nog veel over. Hoe is het beste manier om de restant te bewaren? Ook voor botercreme hoe kan je die het beste bewaren voor herbruik.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

2

Re: Royale Icing en botercreme

Welke botercreme?

3

Ik doe mijn icing altijd in een bak waarvoor ik oook een plastick deksel heb. Zorg ervoor dat je bak vet vrij is! Anders reageerd je icing. Dan dek ik de icingneerst strak af met huishoudfolie zodat er geen lucht meerntussen zit (aan de lucht droogt je icing uit) en dan doe ik de deksel er nog eens op.
De icing blijft goed, even goed mengen voor gebruik. In eerste instantie lijkt de icing als ik weer wil gebruiken wat droog, maar je moet altijd goed doorspatelen en in het ergste geval even je spatel onder de kraan houden als het tochnte droog blijft.
Succes

What goes around, comes around.
Sinds 1 januari 2012 bestaat n'Cakes: www.n-cakes.nl

4

N'Cakes schreef:

Ik doe mijn icing altijd in een bak waarvoor ik oook een plastick deksel heb. Zorg ervoor dat je bak vet vrij is! Anders reageerd je icing. Dan dek ik de icingneerst strak af met huishoudfolie zodat er geen lucht meerntussen zit (aan de lucht droogt je icing uit) en dan doe ik de deksel er nog eens op.
De icing blijft goed, even goed mengen voor gebruik. In eerste instantie lijkt de icing als ik weer wil gebruiken wat droog, maar je moet altijd goed doorspatelen en in het ergste geval even je spatel onder de kraan houden als het tochnte droog blijft.
Succes

Thanks voor de tip! Ik heb ook een plastic bakje met een deksel dus ik ga het ook zo proberen.

5

Karin09 schreef:

Welke botercreme?

Die van Funcakes!

6

poppetje81 schreef:
Karin09 schreef:

Welke botercreme?

Die van Funcakes!

Ik bewaar deze max. 3 dagen in de koelkast. Moet ik langer bewaren, dan vries ik het in (in porties). Na het ontdooien nog even mixen en je kunt het weer gebruiken.

Dat is toch een TAART waard!