1

Onderwerp: Hellupie...

Gisteravond heb ik een taart gebakken, die ik vandaag wil versieren. Toen ik hem doorsneed, zag ik dat er een aantal plekjes inzaten die niet helemaal gaar waren. Het was ook een beetje een experiment, want ik heb een nieuw bakblik van 28 x 28 cm, waar ik al wel een andere bodem in gebakken heb (ging perfect) maar bij de biscuitmix heb ik een beetje gegokt wat baktijd betreft. Ik heb hem er wel langer in laten zitten dan normaal, vanwege de grootte, maar het is dus toch niet helemaal gaar. Wat zouden jullie doen, opnieuw bakken of toch maar zo laten?

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

2

Re: Hellupie...

Oh Car, wat moeilijk, ik zou het ook niet weten, ligt er echt aan of het veel plekjes zijn en "ernstig" niet gaar of gewoon een klein beetje. Met biscuit heb ik het nog niet gehad maar met andere taarten wel en meestal laat ik het dan maar zo maar goed met een chocoladetaart die niet honderd procent gaar is wordt het toch een beetje brownies ;-)en tja met een biscuit.....  Heb je genoeg tijd ook om een nieuwe te bakken? Dat is natuurlijk ook een belangrijke faktor :-) Ja ik kan weinig helpen maar wens je wel sukses! :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: Hellupie...

Als het maar hele kleine plekjes zijn die tijdens het eten niet op zullen vallen en het geen vloeibare plakjes zijn zou ik het lekker zo laten en anders...ja  ...opnieuw beginnen vrees ik ;-)

Groetjes Nicole

4

Re: Hellupie...

vervelend als het plekjes zijn haal je ze eruit als dit kan en vul je ze op met vulling of een aardbei ofzo? hihi ja ik noem maar wat hoor ik weet ook niet hoe het eruit ziet..
maar lijkt me zo zonde om weg te doen he na die moeite ;)

5

Re: Hellupie...

Ik heb het maar gewoon zo gelaten, het was iets minder gaar dan ie hoort te zijn, maar het waren maar een paar kleine plekjes. En het is in de ondertaart, dus als ze nou eerst de boventaart opeten, en dan aan de buitenkant van de ondertaart beginnen, dan heeft iedereen misschien al wel zijn buik vol :-) Ik zet zo bij Show off even een foto. Bedankt voor jullie berichtjes!

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops