1

Onderwerp: blauw, blauw, blauw?? of toch roze?

Volgende week mag ik mijn eerste gendercake gaan maken. Hiermee willen de ouders de opa's en oma's gaan vertellen wat het geslacht van hun kleinkind is. Ze willen graag chocoladesmaak dus ik heb witte chocolademousse en een laag bc met smarties in de juiste kleur voorgesteld.
Weten jullie of de chocomousse ook echt blauw wordt als je die kleurt? Of wordt het dan toch groenig? Roze zal wel lukken.

Re: blauw, blauw, blauw?? of toch roze?

alsje wit chocomousse pakt met blauwe kleurstof word het toch blauw? of ligt dat aan mij?

'' Make cakes, no war'' ♥

3

Ik ben bang dat alles wat wij een witte vulling noemen toch wat gelig is en dat het dan dus groen wordt.

Kun je het misschien eerst wit kleuren,geloof dat americolor
wit heeft... :think:
En het daarna blauw kleuren.

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

5

effe (een beetje) testen zou ik zeggen :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

ja denkik ook beetje testen gewoon je kan ook kokosmousse nemen die is zeker wit :9

'' Make cakes, no war'' ♥

7

Ik heb laatst wel ergens gelezen dat je er een speciale kleurstof voor moest gebruiken. Dat het dan geen probleem was. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer weet welke het was :S.

Misschien vind je het als je zoekt op chocolade kleuren?

8

Vergeet niet dat smarties in/door vocht hun kleur zullen afgeven......

Om chocolade te kleuren kan je eerst Flo-Coat van Americolor gebruiken, waarna je het met de reguliere kleurstoffen van Americolor kunt kleuren.

Klinkt overigens lekker, die vulling!  :9