1

Onderwerp: gevulde taart omdraaien???

hoi,

ben net klaar met het bakken, vullen en afsmeren van taarten. nou het vraag is, is het mogelijk om de gevulde taarten om te draaien zodat het boven van het taart onderkant wordt en vice versa???

vraag komt doordat de bovenkant die afgesmered is is niet gelijk aan elke kant en ik wil graag een strakke taart hebben.

Dus MAAK HET UIT ALS EEN GEVULDE TAART OMGEDRAAID IS??? :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:

2

Re: gevulde taart omdraaien???

Hoi!

Ook nog laat aan de taart zeg;-) Ik aan het werk zoals je merkt;-)
Je onderkant, die dus als het goed is strak uit je blik komt, ligt dus boven als je je biscuit uit je blik haalt om af te koelen. Komt'ie strak uit je pan dan heb je dus als het goed is een strakke bovenkant. Je taart gevuld en afgesmeerd draaien is zoiezo een lastig klusje denk ik, maar als je zwaardere vulling ook nog bovenop een lichtere vulling komt te liggen zakt de boel misschien toch wat in.... Heb hier verder ook geen ervaring mee.
Succes en zien we het resultaat hier nog een keertje?

3

hoi jacootje,

als vulling heb ik jam en botercreme met oreokookies gebruikt duis het is niet te zwaar. Ja als het niet omgedraaid wordt dan krijg ik geen strakke taart.

iemand die misschen wel ervaring heb?? plz help de taarten moeten om 16 vandaag klaar zijn :(

ik zou zelf de taart niet omdraaien (maar misschien kan het wel).

Wat je misschien ook kan doen is veel aandacht besteden aan het afsmeren. Als je laagje botercreme doet, dan in de koelkast tot iets hard, dan nieuw laagje (iets dikker waar meer nodig is om recht te maken) en zo verder tot het wel een rechte taart geworden is, dan met een goed warm (niet nat!) paletmes nagaan.

Ik hoop dat je er iets mee kan

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

5

@kaasvrouwtje :o

het is wel gelukt. Ik heb het gewoon omgedraaid. De taarten van stapeltaart waren alle drie omgedraaid, met fondant bekleed en sateprikkers in deco op de taarten.

Niks is fout gegaan dus ben blij dat ik deze keer iets geleerd heb.

Maar heel erg bedankt voor jouw tip :)