1

Onderwerp: Gladde marsepeinen taartbekleding

Als ik een (ronde) taart helemaal met marsepein wil bekleden, krijg ik op een of andere duistere manier er altijd vouwen in aan de zijkant. Hoe kan ik dit voorkomen, wie heeft tips? Alvast bedankt!

2

Re: Gladde marsepeinen taartbekleding

Nou ik ben vandaag toch zo lekker bezig op het forum, dus ik ga nog maar even door :D

Ik heb in ieder geval een smoother, daar krijg je je taart mooi glad mee. Ik leg eerst de lap over m'n taart en verdeel de plooien eer een beetje over de zijkanten. Dan begin ik de marsepein tegen de zijkant vast te zetten. Iedere keer til ik de masrepein een beetje op en zet ik de marsepein weer vast. En constant blijven verdelen. Bij ene vierkante taart zet ik eerste de hoeken vast zodat je de zijkanten daarna kan verdelen. En dan met de smoother de zijkanten gladmaken. I heb eigenlijk altijd wel een paar plooitjes, soms wat kleine en soms ook best wat grote plooien, maar met een rand aan de onderkant zie je er niets meer van :D :D :D

Succes

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

3

Re: Gladde marsepeinen taartbekleding

Ik doe het net zo...de ene keer gaat het beter dan de andere.
De beste tip is denk ik dat je de marsepein even moet laten hangen als je ´m op de taart hebt gelegd en dan eerst heel ruim afknippen, vervolgens verdelen zoals Wietske beschrijft en dan weer een stukje inkorten en weer verder gladmaken en verdelen.

je moet er even heel veel geduld en vooral tijd voor nemen. Niet te snel vastplakken en de zijkanten telkens heel losjes vastpakken.