Onderwerp: Boetseersel bewaren?

Hoi allemaal,

Ik heb dit weekend een taart gebakken en de ontvanger was zo blij met de miniversie van zichzelf in marsepein en fondant, dat hij deze graag wil bewaren.

Nu weet ik dat zo'n boetseersel heel lang goed blijft, maar hij wil 'm vereeuwigen (ahw) ;) Kan dat, of moet het dan nog met iets speciaals behandeld worden of... Zoals je ziet, ik heb geen idee hoe dat zit :)

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

2

Re: Boetseersel bewaren?

Die kan je gewoon, zinder speciale behandeling bewaren, da's geen probleem.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

Katja1604 schreef:

Die kan je gewoon, zinder speciale behandeling bewaren, da's geen probleem.

oké, dus in feite zou hij dan wel 50 jaar goed kunnen blijven? just checking ;)

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

4

Met 50 heb ik geen ervaring, maar wel met een jaar of 10: volgens mij kunnen ze zo door tot de 50 :+ ( WEel zorgen dat er geen vocht bij komt, dan kan het misschien wel gaan schimmelen, denk ik :think:

Ik zou wel even goed nagaan of dit ook voor marsepein geldt: is toch een andere samenstelling dan fondant :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

marsepein hard ook wel uit, alleen duurt het wat langer. En idd als er vocht bij komt krijg je er van die vieze spikkels op :D

mijn kleine vriendin heeft 3 jaar geleden een zandkasteeltaart gehad en de poppetjes leven nog steeds.

6

Wij zijn maandag 12,5 jaar getrouwd en de marsepeinen kikkers die als trouwpaar op de taart stonden hebben we nog steeds. Maar ze zijn niet echt mooi meer omdat de marsepein nogal is gaan verkleuren. Het groen is lichter, wat niet zo erg is, maar het wit is nu heel lichtbruin. Rood is nog wel dezelfde kleur. Behalve dat de sluier een beetje is gescheurd zijn ze nog wel heel  :Y