1 Laatst bewerkt door Boelie (29-01-2012 10:30)

Onderwerp: Kennismaken en een vraag!

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort ook in de ban van het taartbakvirus. Ik had al heel lang het idee om taarten te gaan bakken, maar nog geen enkele ervaring. Ik ben nu toch op eigen houtje begonnen en ik heb hierbij al heel veel hulp gehad aan deze site! En ik vind het helemaal geweldig!! Ik heb alleen nog veel te leren.

Dus hierbij allemaal alvast bedankt voor het delen van kennis en ervaringen!!

En tot slot ben ik nog even benieuwd of iemand mij kan helpen in hoe je het beste een zijkant van een taart kan bekleden met gekleurde vierkantjes. Plak je deze rechtstreeks op de taart of moet je de taart eerst bekleden met rolfondant en daarop de vierkantjes plakken. Het is de bedoeling dat heel de zijkant bedekt is en je een soort vlechtpatroon krijgt.

Alvast super bedankt!

Groetjes,
Boelie

2

Re: Kennismaken en een vraag!

Hoi, welkom op de site!
Ik zou eerst de taart gewoon bekleden en daar overheen je ruitjes plakken.

Groetjes Marianne

3

Dankjewel!

Ik had ook nog een andere reactie gehad, namelijk eerst strook fondant ter grote van de zijkant van de taart uitrollen en daar de vierkantjes opplakken. Vervolgens in zijn geheel aan de taart bevestigen. Ik ga dit eens proberen. En gelukkig is het nog een oefentaartje voor het echte werk over 2 weken  :)

Maar iig bedankt voor jouw reactie!

Groetjes,
Marieke

4

youre welkom!

Groetjes Marianne

5

ja met dat uitrollen van een strook zal goed werken, dan kun je de vierkantjes netjes verdelen,

Welkom en suc6!

Voor de leukste workshop in Venlo, de lekkerste taarten en al uw supplies, www.cakemama.nl