1

Onderwerp: mijn stapels lukken niet?

Hey beste bakksters,

Ik heb nu 2 stapels gemaakt, ik ben er niet echt tevreden over. Maar echt lelijk zijn ze niet geworden.
Ik bak meestal in springvorm althans als ze bepaalde maten willen hebben, (misschien heeft mijn probleem wel daar mee te maken)

Nu komt het volgende, ik heb een stapel van 28 rond en 20 rond.
Mijn caken worden nou nooit mooi. Ik probeer te omschrijven hoe ze eruit zien en hoe ik het wol hebben:

Ze zien er als volgt uit: de taarten worden wel mooi hoog, maar ze lijken altijd iets bol af te lopen.

Ik wil ze zo hebben: beetje opstaande rand, en de bovenkant plat maar wel rond (vorm)

Wat doe ik eigenlijk fout, want ik wil wel mooie taarten afleveren, maar ik sta er niet helemaal achter op het behaalde resultaat.

Misschien heeft iemand een link van een duidelijke how to, van bakken tot aan afwerking.

groetjes

2

Re: mijn stapels lukken niet?

hoi twainey,

volgens mij sta je in de verkeerde rubriek.
Dit lijkt me een vraag voor bakken en vullen.

Ik ga je even melden zodat je verplaatst kunt worden.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

3

dank je wel gerda,
ik wist het niet zeker waar ik moest posten.

4 Laatst bewerkt door CindyM (28-01-2012 19:21)

hi twainey,

ik denk eerlijk gezegd dat het niet ens zoveel te maken heeft met je springvormen (ik gebruik zo ook nogsteeds  ;) ) maar meer met het onder de knie krijgen van technieken. veel oefenen, veel andere dingen proberen, wel/geen bakpapier, wel/niet invetten en met bloem bestuiven, etc. daarnaast kun je een keer een ander recept proberen, wat langer of juist korter in de oven etc. gewoon proberen en niet opgeven  :Y .

maak een foto van je kapsels zodat wij het kunnen zien en dan advies kunnen geven. een foto zegt meer dan een omschrijving.

maar als ik het me goed herinner was jij dat laatst ook van dat topic over die teletubbie taart die niet naar je zin was. ik zou vooral niet bakken voor anderen voordat je de basis zoals een biscuit bakken echt onder de knie hebt! lekker veel oefenen en de buurvrouw, je oma en de postbode tot treurens toe verrassen met een taartje en vooral nog niet bakken en daar geld voor vragen. succes!

5

Hoi cindy,

Ik was dat idd, maar wij bakken al 2 jaar voor anderen.
Ik gebruik altijd mix van de shop.

Wat er mis is gegaan met de teletubbie is dat we deze x andere fondant hadden gebruikt en we daar niet mee om konden gaan. trouwens het was nog goed afgelopen, ze vonden hem overheerlijk en ze doet de volgende bestelling ook weer bij ons.

Maar we moeten qua stapelen nog veel leren.
En we vinden allebij de taart wel heel leuk geworden, alleen het is net niet perfect zoals we hem willen (vaak zoals op de afbeeldingen te zien is).

Om het even samen te vatten, we hebben qua bakken goed onder de knie, maar nog niet helemaal qua vorm zeg maar.

Maar het komt wel goed.

groetjes danielle

ps. je hebt wel een goed geheugen (schaam schaam)