1

Onderwerp: Cupcakes en taart geboorte

Binnenkort kan ik als het goed is mijn eerste geboorte taartje maken.

Mijn schoonzus gaat ergens rond mei bevallen van een zoon. Nu heb ik dus besloten om een mini taart en cupcakes te maken voor haar geboorte..

Zelf heb ik al een baby met speen (niet om op te eten) welke ik op de taart wil gebruiken.

Nu zat ik te denken om de baby op een speelkleed te zetten.. alleen hoe maak ik nu een leuk speelkleed? Alleen een vierkant lapje vind ik niet zo mooi... En wat kan ik er nog meer op doen?

Maar als iemand andere tips heeft zijn ze ook welkom.. Niet al te moeilijk graag ;)

En volgens mij zijn er ook ergens pennen te koop waarmee je op het fondant kan schrijven?

Voor cupcakes wou ik vanillabotercreme toef erop maken en die dan dippen in de blauwe muisjes.. Maar ook hier geldt als iemand andere leuke ideeën heeft dan sta ik hier ook voor open.

2

Re: Cupcakes en taart geboorte

Wat leuk dat je een geboorte taart en cupcakes mag maken, dit vind ik altijd erg leuk. Je kan met het speelkleed met stempels en verschillende kleuren een leuk geheel maken en je heb inderdaad speciale pennen voor op fondant te schrijven dit is te koop in de webshop. En de cupcakes is inderdaad wel leuk met muisjes en daarbij kan je ook leuke speentjes of flesjes bovenop de toef doen.

succes miranda  :)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

3

Stempels.. Waarbij moet ik dan aan denken?

Ja dat met een flesje op speentje bovenop is een leuk idee..
Kan ik alvast gaan oefenen haha..

4

IrisH schreef:

Stempels.. Waarbij moet ik dan aan denken?

Ja dat met een flesje op speentje bovenop is een leuk idee..
Kan ik alvast gaan oefenen haha..

Gewoon geboorte stempels (waar je normaal inkt op doet en dan op papier drukt), dit geeft een effect in je fondant of marsepein, volgens mij heeft de webshop ook geboorte stempels en anders is een keer kijken bij de action :)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

5 Laatst bewerkt door IrisH (28-01-2012 18:26)

Thanks! Dat is idd een leuk idee..

Gaat opzoek naar stempels :D

Maar zo kun je dus met allerlei stempels decoreren in de fondant..
Daar had ik nog niet aan gedacht :)

Edit: zie dat we volgend weekend in de buurt van Ommen zijn ;)