1 Laatst bewerkt door Zoetezinnen (28-01-2012 00:07)

Onderwerp: [PATROON] Volleybal van biscuit gemaakt van een Blanda 20

Mijn achternichtje wilde graag voor haar verjaardag een volleybaltaart. Op internet heb ik gezocht naar een patroon van een volleybal maar het enige dat ik kon vinden was het patroon dat gebruikt wordt bij een bepaalde Wilton bakpan. Dus heb ik zelf een patroon op schaal getekend en uitgeprint.

Na het bekleden van het biscuit (hierbij heb ik gebruik gemaakt van een Blanda 20) heb ik het patroon overgetrokken op de halve bal. Je kunt hierbij het patroon op wat punten vastzetten met dunne naaldjes (wel eerst even goed schoonmaken) of prikkertjes, ik heb het voorzichtig met mijn handen op de juiste plaats gehouden.
Je kunt het patroon eventueel ‘overprikken’ met een prikkertje of bepaalde punten markeren door het ‘over te tekenen’ met een niet al te scherp voorwerp. Dat hoeft en lukt niet zo precies (het papier verschuift nog wel eens een beetje), het gaat er maar om dat je een soort richtlijn hebt waarna je de lijnen nog een keer goed kan aanzetten met een scherper voorwerp (niet al te scherp, want dan schiet je door het fondant heen. Ik gebruikte een nogal bot kindermesje).
Oh ja, je legt het patroon bovenop de taart en nadat je hem over hebt getrokken dan draai je het papieren patroon een kwartslag en dan past het precies in het eerder geplaatste patroon. Dan kun je deze weer overtrekken (hopelijk een beetje duidelijk uitgelegd).

Dit is het patroon: http://www.zoetezinnen.nl/wp-content/up … nda-20.pdf

Let op: bij het printen moet je aangeven dat de pagina niet verschaald dient te worden. Ik heb onder het patroon een controlelijn van 2 cm neergezet welke je voor de zekerheid nog even na kan meten met een liniaal, dan weet je zeker dat je hem goed geprint hebt.

Zo zag mijn eerste halve volleybal eruit:

http://www.zoetezinnen.nl/wp-content/gallery/taarten/taart-sjakkie-totaal1.jpg

Er zullen misschien niet zoveel mensen een halve volleybal willen maken, maar misschien is hij toch voor sommigen wel handig.

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl

2

Re: [PATROON] Volleybal van biscuit gemaakt van een Blanda 20

Mooi gelukt en inderdaad handig zo'n patroon.

3 Laatst bewerkt door Kirst77 (02-05-2015 13:06)

Re: [PATROON] Volleybal van biscuit gemaakt van een Blanda 20

.

4

Re: [PATROON] Volleybal van biscuit gemaakt van een Blanda 20

Dank je wel!!
Ik ben hier (met drie volleyballers in huis!) zó blij mee  :D

Helemaal super!  :thumb:

Ik heb van de week jouw patroontjes voor het maken van een voetbal uitgeprint. Daar ben ik óók al zo blij mee!

Groetjes, Ilse