1

Onderwerp: hoeveel tylose in fondant

binnen kort wil ik wat gaan doen met bloemen. Het mooiste is natuurlijk in 3d.
wat is de samenstelling van tylose met fondant. Ergens had ik gelezen 2 theelepels op 250 gram fondant. is dat zo? en hoelang moet je het laten staan om het te kunnen gebruiken.
Misschien dat het wel ergens op de site staat, maar kan het niet vinden.

2

Re: hoeveel tylose in fondant

Ik zelf vind 2 theelepels wel veel. Ligt er ook een beetje aan welke fondant ik gebruik (bij FC gebruik ik iets meer). In het begin deed ik ong 3 gr tylose op 250 gr fondant, nu op gevoel. Ik laat het nooit inwerken omdat ik het dan te stug vind om er nog iets mee te kunnen doen. Het wordt nl snel hard. Wanneer ik de lap fondant uitrol laat ik deze wel even drogen, zodat de fondant makkelijk uit de uitsteker valt.

3

ik zou ook niet twee theelepels doen....
ik deed zelfs maar een mespunt op 200 gram. mag iets meer, t wordt dan wel echt hard. let op, t kan dan ook makkelijk breken!!

heer, als u me niet slank kunt maken, maak dan aub al mijn vrienden dik

4

ik zou ook niet twee theelepels doen....
ik deed zelfs maar een mespunt op 200 gram. mag iets meer, t wordt dan wel echt hard. let op, t kan dan ook makkelijk breken!!

heer, als u me niet slank kunt maken, maak dan aub al mijn vrienden dik

5

ik zou voor suikerbloemen geen fondant gebruiken maar gumpaste  :Y

6

bedankt voor de reactie's. is gumpasta wel te eten? moet ik het nog op een speciale manier behandelen. Is het al gekleurd of moet je dat zelf doen?
Ik hoor het wel.

7

Fondant+tylose is volgens mij ook niet lekker dus dan maakt het niks uit  ;) . Ik dacht dat gumpaste hetzelfde is als flowerpaste, waarvan een recept op de site staat.