1

Onderwerp: HELP! Stapeltaart 2 hoog blijft niet vastzitten!!!

Hoi
Wie kan mij helpen??
Ben bezig met een 2 laags stapeltaart en alles volgens de regels gedaan, dowels afgemeten en geplaatst karton en taart erop maar nu glijdt hij gewoon van de onderste taart af.
Als ik de dowels iets hoger maak dan glijdt hij minder maar kijk je er onder door.
Wie weet wat ik moet doen tegen het glijden????
Alvast bedankt!

2

Re: HELP! Stapeltaart 2 hoog blijft niet vastzitten!!!

douwels miss ietsies korter maken?

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

3

Ik 'plak de taarten altijd aan elkaar vast: likje botercrème op de onderste taart en dan de bovenste taart er op...

4

djehr schreef:

Ik 'plak de taarten altijd aan elkaar vast: likje botercrème op de onderste taart en dan de bovenste taart er op...

Maar heb je er dan ook wel een taart karton tussen?

5 Laatst bewerkt door djehr (27-01-2012 20:27)

ilona2608 schreef:
djehr schreef:

Maar heb je er dan ook wel een taart karton tussen?

:Y
1e taart met dowels en dan in het midden een lik botercrème en dan de 2e taart mét taartkarton er bovenop. Het taartkarton plakt dan aan de ondertaart.

voorbeeld op Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=3qu9ZtV51RM

6

maar als je dus een lik botercreme onder het kartonnetje doet, zie je dat toch ook weer op het fondant van de taart die eronder zit?
In mijn ogen is dit niet mooi.

wat is jullie mening?

7

kzie op t filmpje helemaal geen kartonnetje ertussen? ik kan je niet helpen..heb t nog nooit gedaan..dus kijk met je mee.s6 in ieder geval

8

Het is toch niet erg dat je dat ziet? Dat wordt pas zichtbaar op het moment dat de taart gegeten wordt, het is belangrijker dat je taart goed staat..

Hoe is het overigens mogelijk dat een taart 'glijdt'? hou je hem scheef? Heb je er maar 2 dowels in?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

maak je alle douwels precies even lang?
ik plak nooit geen taarten aan elkaar. Ik maak een gat in het midden van het taartkarton van de bovenste taart. De middelste douwel in de onderste taart laat ik langer en ik schuif dan de bovenste taart erover heen.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)