Onderwerp: Taart achtbaan - wie wil er meedenken?

Ik heb een opdracht gekregen om een achtbaan taart te maken en de bestelling is een ronde taart van 25 cm. Nou lijkt het me leuk om die taart doormidden te snijden en de twee helften achter elkaar te zetten, zodat ik eigenlijk twee heuvels krijg, waarover ik de rails van de achtbaan kan leggen. Nu zit ik alleen te denken over het vullen van de taart. Eerst dacht ik om de taart eerst te vullen en te bekleden en daarna door te snijden, maar dan ben ik bang dat m’n vulling er misschien uitzakt, omdat de taart dan eigenlijk op z’n kant staat.

Wie heeft hier ervaring mee? Zou ik het op deze manier kunnen doen of kan ik hem beter meteen doorsnijden en dan pas vullen en bekleden? Dan krijg je hele smalle stukjes met vulling.

Het is misschien een beetje een lastig verhaal, maar ik hoop dat jullie me snappen!  :) Misschien zijn er ook nog wel andere tips om een dergelijke taart te maken?

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Van taarten maken word je blij!

2

Re: Taart achtbaan - wie wil er meedenken?

denk dat je pas moet vullen na het snijden. Met een tas taart ( wat in principe het zelfde effect is.. )vul je ook na het snijden anders loop je kans dat je vulling eruit zakt.

Wel een geweldig idee.. ik ben benieuwd naar t eindresultaat.

Succes :)

ZIt nu te denken .. je zou zelfs een heuvel hol kkunnen maken..door er een stuk uit te halen.. dan zou je de achtbaan echt op houten palen kunnen zetten ( doen alsof bedoel ik natuurlijk)

misschien kun je de how to vinden om de tastaart te vullen
die maak je immers ook uit 2 helften maar dan tegen elkaar aan ipv naast elkaar

hoop dat je er iets aan hebt

gr

Bedankt voor het meedenken!

Ik heb inderdaad gekeken hoe dat wordt gedaan met een tastaart. Zo ga ik het ook doen. Ik vind het best spannend!

Als hij leuk is geworden, zet ik hem misschien nog wel even in de galerij om te showen.

Groetjes, Carolien

Bedankt voor het meedenken!

Ik heb inderdaad gekeken hoe dat wordt gedaan met een tastaart. Zo ga ik het ook doen. Ik vind het best spannend!

Als hij leuk is geworden, zet ik hem misschien nog wel even in de galerij om te showen.

Groetjes, Carolien