1

Onderwerp: Lemoncurd te zuur...

Ik als leek heb gister heel enthousiast lemoncurd gemaakt (recept forum). Dat het naar citroen moest smaken had ik wel door  ;)  maar jeetje dat het zo zuur zou zijn dat je kaak ervan samentrekt..poeh.
Daarnaast vond ik het wel heel erg smaken naar boter.

Heb het daarna in een taartje verwerkt, maar ben er inmiddels wel achter dat het maar een heel dun laagje moet zijn? Veel dunner dan de bokkepootjesvulling die ik ook heb gebrukt? Jullie lezen het al, nog druk lerende  :D

Wat is jullie ervaring hiermee?

2

Re: Lemoncurd te zuur...

Ik heb hem vorige week ook voor het eerst gemaakt, ik had stiekem geproefd, en was er ook achter dat het een niet te dik laagje moest worden idd!!

In combi met de biscuit en fondant vond ik het wel weer lekker.
Mijn biscuit was te laag, dus ik had geen andere vulling, maar met een laagje fruit ofzo lijkt het me best lekker.

3

citroenen met een dikke schil zijn minder zuur dan citroenen met een dunne schil. Misschien dat je daar volgende keer wat mee kunt.....

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Het zou ook kunnen dat je citroen niet rijp genoeg was; sinds ik ze bij mij aan de boom zie hangen, zie ik hoe lang een citroen al helemaal geel is en toch van binnen nog lang niet rijp. Een rijpe citroen geeft veeeeel meer sap en is ook nauwelijks meer zuur :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>