1

Onderwerp: Vraag over vulling

Ik had laatst de jam van de lidl gebruikt als vulling de bosbessen die heb ik vanuit het potje direct tussen de vulling gedaan mijn partner vond het lekker fris in combinatie met de fondant.

Nu wil ik een speciale taart maken voor een vriendin maar dacht doe wat anders ik maak een bosvruchtenmousse maar ik dacht dat het een frisse vulling was nu lees ik zojuist dat hij zoet is. Ik heb een compote gehaald met cranberry's en nog wat vruchtjes bij de albert maar wat kan ik nu als beste doen de mousse maken of alleen de compote gebruiken als vulling?

Hoop dat iemand raad weet zodat ik straks niet met een mierzoete taart zit :-(

Groetjes Diana

2

Re: Vraag over vulling

:think: ik vind vruchtenmousse helemaal niet zo zoet :nooo
Licht er misschien aan hoe je 'm maakt; ik maak vaak de frambozenmousse (recept links hier) en die is echt niet zoet hoor.
Lijkt mij dat bosvruchtenmousse ook niet zoetzal worden.

Ik combineer altijd met een laag zelfgemaakte 4vruchtensaus met oa bramen erin, da's ook wat zurig :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Hoi Carien,

Bedankt voor je reactie je recept lijkt me ook heerlijk en fris maar had ergens bij een link gelezen over dit recept dat er iemand was die het zoet vond n ik dacht o,ja maar dat wil ik niet. IK heb ook net alle spulletjes in huis gehaald. Wil vandaag al met wat voorbereidingen beginnen. Als ik de mousse maak bijvoorbeeld vandaag kan ik de mousse dan morgenmiddag wel smeren tussen de taart?

Ook wilde ik een beetje vanilleessence in de botercreme doen denk je dat dat goed past?

Ik heb een appelcompote cranberry en bossbessen ineen compote gekocht dat lijkt me toch ook geen zoete bedoening  :/

IK snij de taart maar 1 x door is voldoende voor mij even ik wil het ook niet verprutsen.

Groetjes Diana

4

:think: ik zou dit toch in 2 verschillende lagen doen, anders gaat het misschien schuiven op elkaar  :think: geen idee.

Je kunt de mousse vandaag maken en dan morgen erover verdelen. Is wel met slagroom, dus dan wel de taart dit weekend ook opeten :9  (hè wat naar ;) ).

5

Dankjewel Carien. Zondag wordt de taart gegeten  :Y 

Ik zal kijken of het lukt in twee lagen maar ik heb geen vier vruchtenjam in huis alleen bosbessen en aardbeien niet echt een goede combi lijkt me.

Groetjes Diana

6

oooh, ik dacht dat je bosvruchtenmousse wilde combineren met de compote, vandaar ;)

:think: hoe wil je nu vullen dan? met de bosvruchtenmousse of met de compote?  :think: of wil je mousse maken mbv de compote?

7

Ja inderdaad ik wil de mousse maken mbv de compote   ;)

Groetjes Diana