1

Onderwerp: Kleuren van biscuit

Ik zit me nou al een tijdje te verwonderen over het kleuren van biscuit.
Heb de zoekfunctie gebruikt en er al wel een aantal dingen over gelezen. Je kunt de wilton kleurstoffen voor fondant ed. gewoon gebruiken, meen ik. Maar hoeveel moet dit dan? Naar mijn idee moet je potje bekant leeg zijn voordat je genoeg kleurstof hebt..
Nu was ik vandaag op stage en daar hadden ze rode kleur/smaakstof. Dit was vloeibaar. Zou zoiets ook gebruikt kunnen worden om biscuit mee te kleuren? En je hebt ook nog iets van kleurpoeder voor in voedsel.. Ik ben dat alleen nog nooit tegen gekomen.
Dus heeft iemand enig idee hoe ik aan (roze) vloeibare kleurstof kan komen of aan de poedervorm?
Alvast bedankt!

2

Re: Kleuren van biscuit

als je gewoon een beetje rood er in doet dan krijg je ook roze. Verder heb ik biscuit gekleurd met zowel de pasta van wilton, als met vloeibare kleurstof. Werkte beide erg goed. Je hebt ook echt niet veel nodig hoor. Door de warmte wordt de kleur ook intenser.

ook ik heb nu een eigen site, lekkere keek

3

Voor het kleuren van biscuit zou ik gewoon Wilton gebruiken.. je hebt zeker niet het halve potje nodig.. een flinke dip van een coktailprikker zou echt wel voldoende moeten zijn.

Let wel op, het kan zijn dat je biscuit aan de buitenzijde groenig is (ongeacht de kleur aan de binnenzijde) na het bakken.. dit is een reactie van de kleurstof op de warmte.. aan de binnen kant (na het bekleden) is daar niets van te zien..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Dankje voor de antwoorden!
Ik ga het proberen met een beetje Wilton kleurpasta. Ik ben benieuwd.
Mijn logica is denk ik gewoon aan bijstellen toe qua hoeveelheden :9.

5

Ik heb een keer roze geprobeerd, weliswaar in een cake, maar het kreeg een soort vleeskleur, heel vreemd om te zien. de basis is natuurlijk niet wit, dus daar had ik rekening mee moeten houden ;-)

Neem je dromen mee de dag in..

6

bijna alle meisjestaarten maak ik roze aan de binnenkant.
ik gebruik daarvoor flesjes kleurstof van americolor. 3 druppels of zo is genoeg.
het beslag is dan lichtroze, maar de gebakken biscuit is dan wel goed roze hoor!

die vleeskleur krijg je denk ik wel bij gewone cake, dat is veel geler. biscuit is zo goed als wit als het gemixt is.

7

Het is gelukt om een lekker roze biscuit te maken! Echt super gaaf. Ik heb er een beetje (achterkant van een theelepeltje) rode wilton kleurpasta in gedaan.
Eerst was het beslag een beetje fuchsia kleurig, maar dat werd al snel zachtroze:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HCD3RTHU.jpg
Dus ik dacht dat het niet zo heel roze zou worden.. Nou wel dus! Echt een super gave kleur geworden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DICRVU6Y.jpg
Hij is nog net iets feller, de flits zwakt de kleur een beetje af. Maar ik ben tevreden. Ik denk dat ik een meisje van 8 hier leuk mee ga verrassen!
Nog bedankt voor alle tips!

8

wowie! dit ga ik ook proberen!! super gaaf