Onderwerp: Ongebakken biscuit invriezen

Ik las ergens dat dit wel kan en nu lees ik net dit:
''Biscuitgebak kan goed worden ingevroren, het ongebakken deeg is er niet geschikt voor. Taarten kunnen onafgewerkt of afgewerkt diepgevroren worden''.

Wat is de waarheid? ik moet voor volgende week 2 taarten leveren maar ik heb ook nog 2 andere projecten voor school die ik moet starten dus ik wil dit weekend al het biscuit maken, maar nog niet gebakken (als dit kan) en als het kan, hoe moet het?

'' Make cakes, no war'' ♥

2

Re: Ongebakken biscuit invriezen

Biscuitgebak is al gebakken en kan zo ongevuld en onafgewerkt worden ingevroren. Buiscuitbeslag is niet in te vriezen (staat hierboven). Dus wel bakken! Daarna invriezen, of vullen en afsmeren en decoreren en invriezen.

3

Het beslag kan je volgens mij niet invriezen. Het is namelijk de lucht die je in de eiwitten klopt die je biscuit doen rijzen. Volgens mij ga je die luchtigheid voor een deel verliezen als je het invriest. Het water in je beslag gaat mogelijk deels vrijkomen en je beslag zwaar maken.  Maar ik heb het nog nooit getest.

Het gebak invriezen daarentegen wel. Dus eenmaal de biscuit gebakken is kan je hem perfect in de diepvries steken. Afhankelijk van de vullingen en de versiering die je gebruikt kan je inderdaad ook heel de taart invriezen. Op het forum vind je hier al heel veel tips en tricks over.

4

Lijkt mij ook niet dat je biscuitbeslag in kan vriezen. Zou het zelf in ieder geval niet doen  :nooo
Maar even een vraag... :o  waarom wil je je beslag invriezen? Het lijkt mij moeilijker doen dan de biscuit nu al te bakken en dan voor een paar dagen de vriezer in.

Ja dat kwam doordat ik dacht van ik vries lekker veel beslag in en dan kan ik dat pakken waarneer ik wil en dan kan ik  als iemand bijvoorbeeld chocolade biscuit wil cacao toevoegen maar dat was gewoon een vraagje uit luiheid eigenlijk! hoe werkt het invriezen van gebakken biscuit? :D

'' Make cakes, no war'' ♥

Men neme een biscuit en stopt deze in en
Pedaalemmerzak in de vriezer..

:-)

Groetjes Natasja!