1 Laatst bewerkt door Barbara136 (26-01-2012 17:16)

Onderwerp: Eerste koekjes met icing!

Eerste keer koekjes met royal icing. Na uitgebreid how to op Sweetopia.com te hebben bestudeerd, nu tijd om zelf uit te proberen. Ging redelijk,werkt het beste met spuitmondje 2 maar bij gebrek aan beter bepaalde kleuren ook met 3 of 4 gespoten; dat werd wat slordiger. Vlammetjes geschilderd met gouden dust. Het was erg leuk om te doen :) . Maar al met al vind ik eigenlijk koekjes zonder icing toch een stuk lekkerder ... :o
groetjes!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-P4OHPMX3-D.jpg

Re: Eerste koekjes met icing!

wauw! super gaaf! :thumb:

'' Make cakes, no war'' ♥

3

Wauw, wat goed gelukt voor de eerste keer!

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl

4

Ik vind ze heel mooi!

Wat een schatjes, zien er lekker uit  :9  :9

'Gepensioneerd' bakster :P

6

Ze zien er erg leuk uit.

zien er mooi uit en dat voor de eerste keer.

8

leuk! en wat smaak betreft,je kan ook een keer de icing met citroensap maken ipv water misschien vind je ze dan lekkerder

9

heel erg mooi :thumb:

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

Natuurtalent !  :thumb:
Vanille-extract door de icing geeft ook al een betere smaak . Maar best nooit in olie opgeloste extracten gebruiken want dan mislukt de Royal icing.

11

@koekebakkevlaaie
Ik gebruik nu nog een flesje van baukje (vanille)...weet jij zo of dat een in olie opgelost extract is?

Thanks alvast.

Femahbakken schreef:

@koekebakkevlaaie
Ik gebruik nu nog een flesje van baukje (vanille)...weet jij zo of dat een in olie opgelost extract is?

Thanks alvast.

Wat je hier vernoemt ken ik niet  :o maar je kan het wel voelen, proeven en ruiken. Als je een druppeltje op je vinger hebt kan je voelen of het olie-achtig is. Normaal is vanille-extract een alcoholachtige essence. Dan proef je de alcohol ook als je een druppeltje neemt. Die alcohol vervliegt bij gebruik maar de smaak (vanille) blijft wel. Dat laatste kan je gebruiken in de icing. Dus de vanille-essence (alcoholoplossing)

13

Dank je wel voor de reacties en de tips!  :thumb: Ik ga eens aan de slag met citroensap en essences in de royal icing.

14

:thumb:
wat een vrolijke koekjes
zijn ook veel te mooi om opteeten :9

:thumb: mooi gedaan!

I never met a calorie I didn't like....

:thumb: mooi gedaan!

I never met a calorie I didn't like....

17