Onderwerp: Twix mini cupcakes
Ik dacht ik ga ook een keer de twix cupcakes maken en ze smaken echt heel erg lekker ( net een echte twix ).

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Twix mini cupcakes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik dacht ik ga ook een keer de twix cupcakes maken en ze smaken echt heel erg lekker ( net een echte twix ).

Mjam... Dat is lekker zeg. Ziet er goed uit!
Groetjes Diana
Zien er zeker lekker uit. Heb je de twix gesmolten en erover gedaan? 
Oeh, da's gemeen, zo'n lekkere foto plaatsen en dan niet erbij vermelden hoe je ze hebt gemaakt!
Klinkt lekker en ziet er lekker uit, hoor!!!
Nee hoor hier even het recept dan kunnen jullie het zelf maken want het is echt niet moeilijk.
Ik heb ze alleen in mini cupcake vormpjes gedaan en 10 min. in de oven gedaan op 180 graden.[
Caramel Shortcake
Bodem : 55 gram suiker, 120 gram (room)boter en 180 gram zelfrijzend bakmeel, snufje zout.
Hier maak je een deeg van en dat doe je in een springvorm van 26 cm (voor een ronde vorm). Gaatjes erin prikken en 20 minuten in een oven van 180 graden bakken. Bakpapier op de bodem is handig!
Vulling: 120 gram boter, 120 gram suiker, 1 blikje gecondenseerde melk en 1 lepel suikerstroop.
Alles in een pannetje en al roerend aan de kook brengen. Dan 5 tot 10 minuten AL ROEREND laten koken. LET OP ook al ziet het er nog zo heeeeeeeeeeerlijk uit, voorzichtig als je wilt proeven! De caramelmassa is ECHT KOKEND HEET!
Dit gaat over de bodem en dan laat je het geheel afkoelen in de koelkast.
Topping: 170 gram chocolade naar keuze laten smelten en erover heen doen, weer af laten koelen in de koelkast. Na ongeveer 20 tot maximaal 30 minuten kun je de shortcake al in blokjes snijden (wacht je te lang, dan is de chocolade keihard en is het veullllll moeilijker )
Oeh, dat klinkt heerlijk!!
Dankjewel!!
o die zijn zooo lekker,ik heb er van het weekend nog van gesnoept,heel verslavend
grt Carla
Ziet er heerlijk uit, ik zou er zo een pot thee bij zetten hahaha
misschien stomme vraag, maar is de bodem nou hard als in twix of zacht zoals in cc's?
kom er niet helemaal uit door het recept te bekijken. 
Dit recept ga ik opslaan!
Mjammie 
Ja carol ik ben wel aan de lijn maar moest er wel evene en proberen want ze stonden al even op mijn lijstje.
Voor glutenvrijtaart: Nee de bodem is iets brossig dus niet echt hard maar zeker niet als van een cupcake.
Je kunt het echt vergelijken met een gewone twix reep.
Dit recept ga ik opslaan!
Mjammie
Het recept en andere tips staan hier gewoon op de site: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=83878 daar heeft TS het ook vandaan gekopieerd 
Karin09 dat klopt wel want ik heb het ook van hier gevonden maar wist de link even niet meer dus vandaar dat ik het recept er gewoon opgezet heb.
Karin09 dat klopt wel want ik heb het ook van hier gevonden maar wist de link even niet meer dus vandaar dat ik het recept er gewoon opgezet heb.
Was ook niet vervelend bedoeld........zo staat het er dubbel en kan in ieder geval genieten van de twixy en het recept

Fijn dat je het niet erg vind Karin want ik plaats ook nog wel eens wat verkeerd in de vluggigheid dus voel me regelmatig schuldig
.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Twix mini cupcakes