1

Onderwerp: Ronde vorm van taart veranderen in rechthoek door "knippen & plakken"?

Hallo allemaal!

Ik heb voor het eerst de biscuit gemaakt van het recept op deze site. Eigenlijk wou ik een "shoebox" taart maken, maar ik heb geen rechthoekige bakvorm en voor eenmalig gebruik vind ik ze vrij prijzig.

Ik vroeg me af of het mogelijk is om de taart zo te snijden, dat je bijna kan puzzelen met een paar stukjes, en daar een rechthoek van vormen? Op papier had ik het al uitgetekend, en op zich moet dat niet zo moeilijk zijn.  Maar ik vraag mij af of de biscuit dan uitelkaar gaat vallen als je er stukjes af gaat halen en ergens anders bij zetten?
En hoe doe je dat met vulling? Eerst vullen of erna? En kan je de verschillende stukken biscuit met botercreme of choco ganache oid weer aan elkaar "plakken"? Is er toevallig iemand die zoiets gedaan heeft? (of andere vorm, gaat om t idee ^^)

Als het te moeilijk is wordt het een ronde schoenendoos, maar als het kan liever rechthoek   :)

Re: Ronde vorm van taart veranderen in rechthoek door "knippen & plakken"?

kan je niet beter een vierkant bakken en dan een stuk ervanaf snijden ?

Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar je zou ook de ronde kanten kunnen snijden dan krijg je een schoenendoos met ronde zijkanten.. snap je me ?

3

een rechthoekige vorm is toch wel heel fijn om te hebben hoor.... misschien toch een investeringsoverweging waard!

heer, als u me niet slank kunt maken, maak dan aub al mijn vrienden dik

4

Ik zou het zelf niet doen eigenlijk. Een beetje aan elkaar plakken kan wel, maar om van een cirkel een vierkant te maken krijg je wel heel veel stukjes of heel veel overschot.

Wat je zou kunnen doen is een normaal cake-bakblik gebruiken (of brood-bakblik). Dan kan je er 2 naast elkaar leggen om een rechthoek te krijgen...

5 Laatst bewerkt door Wendy_87 (25-01-2012 19:06)

@ Sytske, 2 cakeblikken is wel een goed idee! Helaas voor volgende keer though, want ik was zo slim om het eerst te bakken en daarna pas te denken hee laat ik het eens vragen.

@ Nicky67, is inderdaad wel leuk om sowieso te hebben, zo'n rechthoekige, (is tenminste eens iets anders!) maar laatste tijd heb ik al best wat dingetjes gekocht, dus op het moment wordt het hem nog niet helaas. Overigens zijn er zoveel maten dat ik toch nooit kan kiezen ;)

@ Sweet Tatiana, vierkant was handiger geweest idd, maar ik heb alleen maar wat springvormen en een tulband. Wel een goed idee om de ronde kanten aan 2 kanten evt te laten zitten. Ik ga eens wat proberen ^^

Bedankt voor de ideeën! :)