1

Onderwerp: werken met te zacht fondant

Hallo allemaal :)  ik ben nieuw en ik zit al geruime tijd te genieten van de site. :P
Mijn dochter van 10 en ik zijn amateur cupcake makers en nu voor het eerst hebben we met fondant gewerkt omdat mijn dochter geen marsepein lust.
Alleen de fondant was echt heel zacht en liet zich moeilijk uitrollen, het bleef overal aan plakken en poedersuiker hielp niet echt, heeft iemand een tip voor me hoe te werken met fondant en welke fondant dan ook het fijnste werkt?
Groetjes Nanda

2

Re: werken met te zacht fondant

Hoi Nanda!

Allereerst welkom op deze gezellige site  :) .

Ikzelf heb goede ervaringen met marshmallow fondant van regalice, anderen vinden funcakes helemaal geweldig... Welke voor jullie fijn werkt is een kwestie van uitproberen  :Y

Normaal gesproken zou poedersuiker moeten helpen tegen plakken... dus geen idee waarom nu niet  :/ Ik weet niet welke fondant je gebruikt hebt??

Ik ga je trouwens ook even melden. Je staat nu in een rubriek die bedoeld is voor het showen van je creaties. In de juiste rubriek krijg je waarschijnlijk meer tips.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

tja welk fondant heb je gebruikt

inderdaad werkt poedersuiker heel goed

behalve als je die van xenos heb daar is gewoon niet tegen aan te werken wat betreft poedersuiker die is zo zacht : :|

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

4

[MOVE] -> bekleden