1

Onderwerp: tips graag!! mixen/ kloppen met kitchenaid classic

Sinds afgelopen weekend ben ik in het bezit van een kitchenaid classic.
Omdat ik hem enkel gebruik voor cc en taarten en echt een sporadische keer voor brood leek mij dit een prima aankoop.

Nou de eerste 3 ladingen cc zijn mislukt!!! Dat is me echt nog nooit gebeurt!
Ze komen prachtig op, de mix ziet er ook super uit maar zodra ik ze af laat koelen storten de cc in en wordt het een "glazige"bende.

Ik bak de cc overigens niet in de oven maar in een cc "tostiijzer" en normaal komen ze daar juist perfect uit.

Nou moet ik zaterdag biscuits bakken voor een prinsessentaart en een "kado"taart. Ik maak normaal zelf m'n mix (eieren, suiker, bloem, zout) En mix dan eerst de eieren met suiker en zout flink op en schep de bloem er door. Krijg altijd perfecte kapsels maar heb nu last van kudwatervrees nu ik me nieuwe mixer heb.

Wie heeft voor mij tips hoe ik m'n Kitty het beste kan gebruiken???
M'n man ziet me aankopen als ik me 10 euro handmixer er straks weer bij pak  :lol:

2

Re: tips graag!! mixen/ kloppen met kitchenaid classic

Cupcake beslag moet je maar heel kort mixen, misschien is het daar mis gegaan. Als alle ingrediënten gemengd zijn dan moet je al stoppen.

3

sebratje schreef:

Ze komen prachtig op, de mix ziet er ook super uit maar zodra ik ze af laat koelen storten de cc in en wordt het een "glazige"bende.

klinkt toch als niet gaar :s

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Mirjam5 schreef:
sebratje schreef:

Je hebt helemaal gelijk, maar daarintegen was de bovenkant al bruin/krokant. Tis jammer maar bij deze had m'n prullenbak ook een traktatie ;)

Misschien heb ik het idd wel wat te lang gemixt   :think: tja, het gaat ook zo snel met zo'n luxe mixer   ;)

5

heb sinds een half jaar ook een kitchenaid,en ik vind hem superfijn, geen problemen met ingestorte cupcakes, wel gebruik ik sinds kort de bisschophaak die erbij zat, voor het mengen van het cupcakebeslag, dit op aanraden van Rudolph(uit zijn cupcake boek)
en inderdaad, niet langer mixen als nodig is, en niet te snel, hopelijk heb je hier wat aan :thumb:

groetjes  Jose'

6

sebratje schreef:
Mirjam5 schreef:
sebratje schreef:

Je hebt helemaal gelijk, maar daarintegen was de bovenkant al bruin/krokant. Tis jammer maar bij deze had m'n prullenbak ook een traktatie ;)

Misschien heb ik het idd wel wat te lang gemixt   :think: tja, het gaat ook zo snel met zo'n luxe mixer   ;)

of je oven minder heet zetten en wat langer bakken. Misschien een keer een oventhermometer erin om de temp. te controleren.

If life gives you lemons, make lemoncurd.