1

Onderwerp: combimagnetron

Ik heb een AEG combimagnetron niet de goedkoopste dus en mijn biscuits komen niet hoog genoeg ongeveer maar vier a vijf centimeter ze rijzen wel goed op maar later zakken ze dan in.

Nu heb ik de oventhemometer er in gelegd om te zien of de temperaratuur wel klopt als ik hem op 180 graden zet met voorverwarmen,nu zag ik dat het toch al gauw 210 graden werd. zijn er hier meer baksters  waarvan die oven zo afwijkt?

Mijn vormen zijn 6 cm hoog misschien de vorm verhogen met bakpapier?

2

Re: combimagnetron

Ik heb ook een combi magnetron, maar ik heb vandaag het bakblik weer verhoogd met bakpapier, maar ik vind dat het beter gaat zonder. Nu is hij niet zo hoog geworden.

Ik doe het biscuit eerst 15 min op 150 dan 15 min op 170 en dan 15 min op 190.

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

3

Manoa schreef:

Ik heb ook een combi magnetron, maar ik heb vandaag het bakblik weer verhoogd met bakpapier, maar ik vind dat het beter gaat zonder. Nu is hij niet zo hoog geworden.

Ik doe het biscuit eerst 15 min op 150 dan 15 min op 170 en dan 15 min op 190.

Ik heb geen 150 erop zitten ,bij mij gaat hij van 160 naar 130 dan naar 100 en naar 40

4

Ook hier een combi en doe het op 160 graden.
vet de bakvorm gewoon in met boter en ik heb die mix bescuitdeeg en daar staat op zo uit me hoofd 35 min. nou daar klopt niks van (bij mij tenminste) doe hem nu steeds 60 min. en dan is die perfect.
Verder eieren in warm water leggen heb ik hier geleerd ben nog maar pas begonnen hoor haha

Met mijn Miele combi kan ik meestal uitgaan van hetgeen op de verpakking staat. Klopt vaak precies zowel voor temperatuur als baktijd.

Zo zie je maar ovens zijn zo verschillend.