1 Laatst bewerkt door Theatje (22-01-2012 16:29)

Onderwerp: babaanofee

En nog eentje van 24 kitchen. Deze vind ik zelf heerlijk.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WZYNRWDQ-G.jpg

Bananencake
400 g bananen
225 g ei
225 g zonnebloemolie
300 g suiker
240 g bloem
7 g bakpoeder
1 mespuntje zout
1 mespuntje kaneelpoeder
Saus
300 g suiker
200 ml slagroom
150 g boter
1 mespuntje zout
Garnering
700 ml slagroom
2 bananen
melkchocolade

Bananencake
Verwarm de oven voor op 190 ºC. Snijd de helft van de bananen in plakjes en pureer de overige helft. Vet de taartvorm in met wat olie en verdeel de plakjes banaan over de bodem van de schaal.  Meng de gepureerde banaan met het ei en de olie. Meng de suiker met de bloem, bakpoeder, zout en kaneelpoeder. Meng dit met de gepureerde banaan tot een gladde massa. Schep het beslag over de bananenplakjes in de taartvorm. Bak de cake circa 25 minuten in de voorverwarmde oven. Laat de cake afkoelen.

Toffee
Laat voor de saus de suiker in een pan smelten tot er karamel ontstaat. Verwarm in een ander pannetje de room tot deze bijna kookt en blus hiermee de karamel af. Roer goed door tot een gladde saus en voeg als laatste de boter toe. Voeg voor de diepte van de smaak een mespuntje zout toe. Roer alles goed door elkaar tot een gladde massa ontstaat. Laat de toffee afkoelen op een plaatje.

Toffeeroom
Sla de slagroom stijf. Schep de helft van de toffee door de opgelopte room.

Bannoffee
Verdeel de toffeeroom over de bananencake. Schaaf krullen van de chocolade en verdeel deze over de taart. Beleg met plakjes banaan. Garneer de cake met de overige toffee.

Oeps nou staat ie er 2 keer sorry

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

2

Re: babaanofee

Ziet er lekker uit. maar eens uitproberen

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl

3

cupcakenl schreef:

Ziet er lekker uit. maar eens uitproberen

Zoooooooooooooooo lekker :9  :9  Groetjes Thea

4 Laatst bewerkt door monique53 (23-01-2012 15:58)

Heerlijk. Ook deze ga ik een keer proberen. Thanks.

5

ziet er zo lekker uit..... vroeg me gelijk af hoeveel weight wachters punten die zou zijn :o  :lol:

Groetjes Marleen

6

lena83 schreef:

ziet er zo lekker uit..... vroeg me gelijk af hoeveel weight wachters punten die zou zijn :o  :lol:

:lol:  :lol: Ach de bananen zijn toch gezond!!!!

7

ik had hem ook gemaakt toen rudolp hem maakte
lekker maar ojee wat was die machtig  :Y

8

muthersje schreef:

ik had hem ook gemaakt toen rudolp hem maakte
lekker maar ojee wat was die machtig  :Y

Ja je moet echt maar een heel kelin stukje ervan eten hoor! Ik had ook veel te grote punten afgesneden! Van een lunch is het die dag niet meer gekomen :lol:

9

Ik heb em van de week ook gemaakt....
Vond de cake eigenlijk niet zo heeeel bijzonder, maar de toffee room en caramel waren heerlijk   ;-)

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

10

heb hem ook gemaakt. vond t niet te eten. Hier is hij in de prullenbak beland  :(

11

zo dat zier er echt lekker uit.. deze moet ik ook proberen.

12

:grr: Stom van mij om het niet te vermelden maar de eerste keer dat ik deze taart heb gebakken heb ik het volgens het recept van Rudolph gemaakt. Wij vonden het deeg toen niet lekker maar de vulling wel. De tweede heb ik met mijn oude vertrouwde cakebeslag gemaakt en die was zalig!

13

Ooo, jammie! Die ziet er echt heerlijk uit!! Jammer dat je zo ver weg woont, want anders was ik nu in mijn pyjama aan komen bellen!! (En had jij waarschijnlijk gedacht: "Welke gek staat daar om dit tijdstip in haar pyjama voor de deur?")  :lol:

Zoete groet,
Mandy

14

Mentje schreef:

Ooo, jammie! Die ziet er echt heerlijk uit!! Jammer dat je zo ver weg woont, want anders was ik nu in mijn pyjama aan komen bellen!! (En had jij waarschijnlijk gedacht: "Welke gek staat daar om dit tijdstip in haar pyjama voor de deur?")  :lol:

Zoete groet,
Mandy

Hi hi :lol: Je bent natuurlijk van harte welkom in je pyama maar die taart is al lang in het riool terecht gekomen(is al weer een poosje terug) Vandaag heb ik wel mislukte macarons in de aanbieding :D ze zijn zo plat als een dubbeltje :lol: Groetjes en een fijn weekend!

15

Theatje schreef:
Mentje schreef:

Zoete groet,
Mandy

Hi hi :lol: Je bent natuurlijk van harte welkom in je pyama maar die taart is al lang in het riool terecht gekomen(is al weer een poosje terug) Vandaag heb ik wel mislukte macarons in de aanbieding :D ze zijn zo plat als een dubbeltje :lol: Groetjes en een fijn weekend!

Hmm...jammer van de taart!  ;)  En wat die macarons betreft...lief, maar nee...tja, die afstand hè?! En natuuuurlijk niet omdat ze mislukt zijn...  :lol: :lol:

Smakelijk!  :D

Groetjes en een fijn weekend terug!!
Mandy

Ik wist niet dat Rudolf m ook eens heeft gemaakt. Ik heb dit recept van Jamie Oliver :D http://www.allconsuming.com.au/2011/01/ … offee-pie/
Zag het hem ooit eens maken in zn programma, maar ben er zelf nog nooit aan toegekomen  :s
Toch maar eens doen, ziet er zo lekker uit  :9

17 Laatst bewerkt door Marloes.91 (04-04-2012 17:48)

Heb vandaag een andere versie van banoffee taart gemaakt :)
Met een koekjesbodem ipv cakebodem en 'dulce de leche' (gecaramelliseerde gecondenseerde melk, ik vond t t doodeng om te maken, maar omdat ik weet dat t goed gaat zal t volgende keer minder eng zijn ;)) ipv caramel gemaakt met suiker, dus weer een heel andere versie ;) Heb eerlijk gezegd nog geen idee hoe t smaakt, maar dat zullen we morgen zien :P

http://www.mijnalbum.nl/Foto-J63DAFO3.jpg

18

Marloes.91 schreef:

Heb vandaag een andere versie van banoffee taart gemaakt :)
Met een koekjesbodem ipv cakebodem en 'dulce de leche' (gecaramelliseerde gecondenseerde melk, ik vond t t doodeng om te maken, maar omdat ik weet dat t goed gaat zal t volgende keer minder eng zijn ;)) ipv caramel gemaakt met suiker, dus weer een heel andere versie ;) Heb eerlijk gezegd nog geen idee hoe t smaakt, maar dat zullen we morgen zien :P

http://www.mijnalbum.nl/Foto-J63DAFO3.jpg

Deze versie klinkt ook heel erg lekker, die dulche de leche vinden wij hier heerlijk, dat gaan we dus ook eens proberen.
En je taart ziet er trouwens prachtig uit, ben echt benieuwd hoe hij smaakt :Y .

Groetjes van Cora

19

^ Dankjewel! :) Hij was erg lekker, maar de bodem viel heel makkelijk uit elkaar, lastig met aansnijden dus. Ik had er al iets meer boter in gedaan dan in het recept voor de bodem stond, maar het bleek nog steeds niet echt genoeg.
Ik had 50 g boter gebruikt voor 150 g koekjes (in het recept stond 70 g voor 300 g koekjes... erg veel koekjes ook ;)), maar zou de volgende keer misschien wel het dubbele doen.
De rest (laagje dulce de leche, laagje bananen, laag slagroom) was heel lekker (hoe kan het ook anders ;)) en de combinatie met de niet te zoete volkorenbiscuitjes ook :)

Ik ben ook eindelijk maar toch bezig met mn banoffee pie  :D
Maak t wel met n kruimelbodem dus die staat nu in de koelkast. Daarna vullen met n beetje van Jamie Oliver en n beetje van Rudolph  :cool:

@ Marloes, ik heb 250gr boter op 400gr koekjes gebruikt  :o
Dacht hij moet wel hard worden  :lol:  Toch was t absoluut niet vet ofzo.

21

Och jee, dat dacht k al ja ;) voor volgende keer dan maar, haha.

Voor de mensen die het bananenmengsel van Jamie Oliver willen gebruiken (net zoals ik heb gedaan), ik vond dat erg vies! Bananenprakje met melk toevoegen aan de karamel. De smaak wordt dan heel erg zuur vind ik.

Zondag heb ik er nog 1 gemaakt maar dan met het mengsel zoals boven in t topic is beschreven, die van Rudolph dus. Jammie wat was dat lekker. Ik gebruik alleen geen cake als bodem maar gewoon n kruimelbodem. Voor n springvorm van 26cm, 400gr maria biscuits en 250gr roomboter (ik maak n kruimelbodem met n opstaand randje). Heerlijk! Super snel klaar en easy as...Dell?  :D