1

Onderwerp: Even een snel vraagje, taart is nl. al uit de vriezer gehaald

Heb een taart ingevroren, met taartdoos en al, en dat weer in alu folie goed ingepakt (had even geen geschikte zak). Taart heb ik nu uit de vriezer gehaald in de koelkast, met taartdoos er nog omheen, omdat dat toen ik drie jaar geleden nog op het forum kwam, volgens mij zo werd aangeraden.

Nu lees ik nog steeds over die zak, en twijfel ik of ik hem nu wel goed ontdooi. Met andere woorden: kan ik hem gewoon in de taartdoos laten ontdooien of moet ik nog extra voorzorgsmaatregelen nemen om evt. smelten of vocht tegen te gaan? Koelkast is op standje 2 gezet.

2

Re: Even een snel vraagje, taart is nl. al uit de vriezer gehaald

Ik zou hem 'kaal' ontdooien. Alu folie er zeker afhalen en de doos open zetten.

Taarten -Workshops- Winkeltje -Leeuwarden
www.eigentaartje.nl

3

Tegen de condensneerslag waarschijnijk? Ik blijf het lastig vinden, lees zoveel tegenstrijdige berichten. Heb er een schaaltje suiker naast voor de vochtopname, voor de zekerheid, haha.

4

Ik heb mijn taart de avond van de voren in de koelkast gezet met vershoudfolie, want hij past niet in een taartdoos oid, en in de ochtend aan de lucht laten drogen, ging heel goed.

5

Fijn, bedankt! Heb nu de bovenste helft van de doos er maar af, en nu maar hopen dat het goed gaat, zet ik hem morgenochtend op het aanrecht, heeft het lekker de tijd. Gelukkig moet ik hem nog voor een gedeelte afdecoreren (heb nl. een eetbare print gemaakt en die durfde ik al helemáál niet in te vriezen). Maar ik durf die er ook niet op te zetten als het ontdooiproces nog bezig is, hahaha. Dilemma's dilemma's. maar het zal vast goedkomen. Bedankt voor jullie snelle antwoorden.

6

Als het past, zou ik ten tijde van de koelkast met doosdeksel in de koelkast zetten en morgen zonder deksel op het aanrecht