1

Onderwerp: American Cookies / Chocolate Chip Cookies

Helleuw,

Ik ga morgen mijn little cupcakemold gebruiken (voor het eerst) en ik wou even vragen wat ik allemaal moet toevoegen qua ingrediënten...

Ik wil geen oreo, die vind ik niet lekker, maar de American Cookies. Ik zal dit beter niet met roomkaas combineren of wel? Ik denk dat ik daar nu al misselijk van wordt... Botercrème dan? En hoeveel?

En hebben jullie toevallig nog lekkere/leuke ideeën om 't "deeg" te maken? :9

I Heart Cake

2

Re: American Cookies / Chocolate Chip Cookies

Niemand?  :(

I Heart Cake

3

Oke, nu heb ik een nieuwe vraag..............

Ik heb de mold gebruikt en het was niet fantastisch. Je zag maar een klein beetje de vorm en verder leek het net poep. Daarna ging ik dus de onderkant dopen in gesmolten chocolade en dat ging nog wel. Even op zijn kop drogen. Daarna de bovenkant in de roze gesmolten candymelts... Maar dat pakte niet goed, scheen door. Misschien omdat ik de brokkerige candymelts met melk en met crisco heb verdunt?

Vervolgens met een pissed off hoofd de mini cupcakes op 't stokje in het droog-rekje gezet en ze zakken als stront van boven naar beneden het stokje. WAAROM lukt mij dit niet?

Ik maak cakepops normaal met de cakepopmaker maar als ik het op de andere manier (zonder bakken) probeer, wordt het één ellende :rolleyes:

I Heart Cake

4

Ik weet niet of je de cakepop tussendoor in de vriezer heb gedaan, maar ik maak ze als volgt.
Nadat je de vorm heb gemaakt met de mold, moet je er eerst onderin een gat voor het stokje in maken en vervolgens laten koelen in de vriezer. Hierna doop je de onderkant in choco( ik haat candy melts :s )  dan op zijn kop zetten. Stokje in choco dopen en in de onderkant van de cakepop doen en weer hard laten worden( gaat sneller in de koelkast) en als laatst de bovenkant met choco en verder decoreren.

Hoop dat t duidelijk is :D

Zoete groetjes, Inti

5

Bedankt voor je reactie :)

Ik heb de cakepop vóór en na het draaien van de balletjes meer dan 10 minuten in de koelkast gezet. Daarna de balletjes één voor één in de mold gedrukt en het overtollige "deeg" er afgehaald.

De onderste helft heb ik in (een reep) gesmolten melkchocolade gedoopt, op de kop in een rekje laten drogen en ook het stokje in de chocolade gedoopt en aan de onderkant er in gestoken.

Daarna ging ik de bovenkant dopen in roze candymelts en toen merkte ik al dat de cakepop begon mee te draaien op het stokje :s

Ik had er een paar geprobeerd en ik zette ze in het rekje om ze te laten drogen en toen schoven ze één voor één van boven aan het stokje naar beneden :(   Ik heb er één (zonder stokje) afgemaakt en de rest was echt mislukt...

http://i1112.photobucket.com/albums/k492/Leooonietje/2012-01-21223054-1.jpg

I Heart Cake

6

heb je dan niet teveel 'nattigheid' door de cake gedaan?
je hebt echt maar heel weinig nodig om de cakekruimels bij elkaar te houden.
deze ziet er wel schattig uit :)

7 Laatst bewerkt door Tutu (22-01-2012 23:40)

Thanks :D  Ja ik denk dat ik teveel botercreme erdoor heb gedaan :think:   Heb vandaag het deeg opgemaakt en het ging al iets beter. Maar inderdaad is het te vettig geworden, waardoor ze natuurlijk ook weer sneller van de stokjes afzakken.

Ik had ze maar even op een bordje gepresenteerd voor mijn bezoek vanavond. Ze vonden het wél lekker gelukkig :)

http://i1112.photobucket.com/albums/k492/Leooonietje/all-1.jpg

I Heart Cake

Tutu,

Ik heb even snel gelezen, maak al een tijdje cakepops en dit is wel een hele moeilijke (heb ik nl. ook ervaren) in vergelijking met bijv. een kerstboompje, kuikentje etc.

Ik doop altijd mijn stokjes in de candymelts (niet eerst een gaatje in je cakepop maken want het moet ineens lekker strak passen) en dan in de cakepop stoppen en koelen.

In het geval van deze cupcakepops is dat iets lastiger want die onderkant moet je eerst dopen (ik deed dit met behulp van een vork en dan laten zakken) en dan snel het stokje dopen en in de cupcakepop duwen en koelen.

Candy melts nooit met iets anders verdunnen dan crisco of cacao poeder, en let op want lichte kleuren kunnen doorschijnen over bijv. chocoladecake.

Kijk anders even op mijn site en dan zie je mijn 1e poging voor een cupcakepop in kerstsfeer.