26 Laatst bewerkt door mieperdepiep (21-01-2012 11:22)

Re: Vreemdste verzoek oooit!

Geweldig onderwerp dit!
Ben zelf ook pro borstvoeding. Heerlijk als kindjes bij hun eigen moeder mogen drinken. Én tegelijkertijd ben ik kind van deze maatschappij en zou niet andermans moedermelk willen drinken... Tja, dat is gevoel, want qua logica lijkt het logischer om melk te drinken van je eigen zoogdiertsoort dan van een ander zoogdier.

Hygiene technisch: Moedermelk moet je in principe net als rauwe melk beschouwen, is max 3 dagen houdbaar in de koelkast (max 5 bij goede hygienische omstandigheden gekolfd en bewaard), maar waarschijnlijk heeft deze moeder de melk al gesteriliseerd, door tegen de kook aan te brengen. Zo niet dan moet je dat zelf doen. Het eiwit en vetpercentage is licht anders dan van koeienmelk (klein beetje meer vet bijv), maar niet iets om je recept voor aan te passen. 

Benieuwd of de andere moeders op de bijeenkomst deze taart wél willen eten. Ik neem aan dat ze hen wel eerst informeert.

27

Ik heb niet alle eerdere berichtjes gelezen dus misschien is het al tersprake geweest.
Hoe lekker mm misschien ook is, het wordt van bloed gemaakt.

Misschien dat de aanvraagster dit niet weet.....

28

babycake schreef:

Ik heb niet alle eerdere berichtjes gelezen dus misschien is het al tersprake geweest.

Hè getver, dus ik drink koeienbloed :rolleyes:

mamvanvier schreef:

:lol:  :lol:  :lol:  :+  :thumb:

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

30

mamvanvier schreef:
babycake schreef:

Fijne wetenschap he  :D  :+ .
Proost dan maar...

31 Laatst bewerkt door babycake (21-01-2012 14:48)

Maar zonder gekheid, voordat we een glas melk in kunnen schenken is er natuurlijk al een heel proces aan vooraf gegaan.
Dat zal in het geval van de taart niet zo zijn. Mama kolft en levert aan. Tenminste, zo zie ik het voor me.
En dan wetende dat de mm uit bloed gemaakt wordt zou voor mij een reden zijn het niet te maken/eten.

Ik ben overigens zééér pro borstvoeding hoor!!!
Heb het geluk gehad het zelf 7 maanden te mogen geven aan mijn zoon. Zijn tweeling zus begreep er helaas weinig van dus kreeg gekolfde mm.

32

babycake schreef:

En dan wetende dat de mm uit bloed gemaakt wordt zou voor mij een reden zijn het niet te maken/eten.

.

??? Daar zou ik nou graag eens het bewijs  van zien :+ :lol:

Ik geloof dat ik het zelf niet zo gauw zou maken, meer uit voedselveiligheidsoverwegingen dan uit principe, maar ik lees dat sommigen er vanuit gaan dat de gasten niet zouden weten dat het taart van moedermelk zou zijn: mij lijkt eerlijk gezegd dat als het om een bv-groepje gaat, de aanvrager dat toch wel effe overlegd zou hebben?? Of in ieder geval van tevoren zou aangeven :) :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

33

Uhm... in principe denk ik ook waarom wel koeienmelk en geen mensenmelk?? :think:

Maar ik denk niet dat ik een taart zou proeven van iemands anders haar melk, maar dat voelt ook wel weer een beetje hypocriet eigenlijk! :/

Ben nu 36 weken zwanger en ik ben benieuwd hoe het goedje smaakt eigenlijk, dus nog even wachten dan kan ik ook oordelen.
Dat melk werd gemaakt van bloed wist ik ook niet, maar ik blijf er lekker toch niet af! :nooo
Ben een enorme melk-freak en helemaal sinds de zwangerschap!!  :9  :9

groetjes marjolein
Dit is de lekkerste hobby ooit!

34

Adrienne schreef:
babycake schreef:

.

??? Daar zou ik nou graag eens het bewijs  van zien :+ :lol:

Ik geloof dat ik het zelf niet zo gauw zou maken, meer uit voedselveiligheidsoverwegingen dan uit principe, maar ik lees dat sommigen er vanuit gaan dat de gasten niet zouden weten dat het taart van moedermelk zou zijn: mij lijkt eerlijk gezegd dat als het om een bv-groepje gaat, de aanvrager dat toch wel effe overlegd zou hebben?? Of in ieder geval van tevoren zou aangeven :) :Y

Dat bewijs kan ik je geven hoor  :)
Dit is niet iets wat ik verzin. Weet maar al te goed hoe verbaasd mensen hierop reageren als ik dit vertel tijdens de bv.avond die ik tijdens mijn cursus geef.
Mensen staan er gewoon niet bij stil. Heb ik ook nooit gedaan, totdat ik aan mijn opleiding begon en dit dus leerde. :)

35 Laatst bewerkt door babycake (21-01-2012 15:30)

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j … MIAmsIcbsA

Deze link doet het wel.
In het hoofdstukje 'moedermelk' kan je lezen dat bv uit het bloed van de moeder wordt gemaakt.

Edit nieuwe link.

tja.. dat wist ik dus al.. het wordt ook wel eens witte bloed gemaakt..

onze kleine vampiertjes zijn er dol op ;)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

37 Laatst bewerkt door Adrienne (21-01-2012 19:59)

babycake schreef:

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j … MIAmsIcbsA

Deze link doet het wel.
In het hoofdstukje 'moedermelk' kan je lezen dat bv uit het bloed van de moeder wordt gemaakt.

Edit nieuwe link.

Ja, zo lust ik  er nog wel 1 ( no pun intended ;) ) : het wordt niet VAN bloed gemaakt maar door de hormomen UIT het bloed aangestuurd. Als je dit doortrekt wordt m'n zweet ook van bloed gemaakt ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

38

Dat is niet wat het filmpje zegt hoor  :D .
Moeder melk wordt gemaakt uit het bloed van de moeder.
Maar goed, ik heb het zus geleerd en jij interpreteerd het zo :+
Verschillende mensen, verschillende oordelen/meningen.
Dat maakt het leven leuk. :)  ;)

39

Ik zou de taart wel maken. Ben niet zo moeilijk ;)

Zou het niet zelf proeven, weet toch wel hoe het smaakt    :lol:

40

Mijn lactatiekundige heeft mij ook altijd dat het uit het bloed wordt gemaakt en niet van. Groot verschil...

Maar nu gaan we wel heet ot

41

Om nog even terug te komen op het woord borstvoedingmafia, dit wordt zeker niet denigrerend bedoeld. Zij is alleen zo.. eh hoe zeg je dat.. ze gaat soms een tikkie te ver in het geven van advies.

Ik persoonlijk zal bijvoorbeeld iemand die er bewust voor kiest kunstvoeding te geven daar niet om beoordelen. Zij doet (deed) dat dus wel. ze heeft ondertussen wel een lesje geleerd, maar dat woord is in gebruik genomen door haarzelf.. dus ;-)

Terug on topic.. Ik heb haar toch gezegd het niet te doen.
Ik weet niet zo goed waarom niet, maar ik voel me er gewoon een beetje ongemakkelijk bij. Ik maak voor mezelf ook niet een taartje met mijn eigen melk, dus waarom wel voor een ander.

Ik zit gelukkig ook niet in dat "clubje" want dan had ik echt bedankt voor een stukje hahahahaha!
Ik weet hoe het proeft, het is absoluut niet vies, maar om dat van een andere moeder te eten/drinken... neuh ik bedank.

••   Leef je leven zoals je hem in je dromen droomt   ••
    hayallerini rüyalarında yapmak gibi bir hayat yaşamak

42

Wat en grappige discussie zeg. En leerzaam. Borstvoefing uit bloed gemaakt  :/  :think:

Maar ik zou het ook niet doen. Niet om alle bovengenoemde redenen, maar omdat ik altijd bak met de mix en daar gaat geen melk in  :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

43

@Ottolien: dan zouje het nog door de botercreme van mix kunnen doen ipv water...bij de mix ook ipv water al is het danmaar een beetje hahaha.
Ik zelf zou bedanken voor de eer...niet om het te veroordelen maar omdat ik het zo'n grensgevalletje ben waar ik mijn energie gewoon niet in wil steken ;)

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

44

Ik zou echt geen taart willen hebben met iets erin wat uit een mens komt.......... Al is het drie keer gekookt!  :x  :nooo

45

Nou ik heb mijn kindjes ook bv gegeven,ik zou als het voor haar zelf is ook maken.Maar zou het niet hoeven te proeven,heb wel mijn eigen moedermelk geproeft en vond het verassend zoet smaken haha.Wel maar een beetje en geen glas uiteraard;) Toch klant is koning,als zei dat wilt zou ik zeggen maken. Hoop wel dat ze andere moeders ervan op de hoogte stelt,zou zelf ook niet graag een ander zn melk drinken/eten

if youre happy and you know it clap your hands

46 Laatst bewerkt door time4cake (22-01-2012 14:40)

Trouwens koeienmelk word is toch het zelfde? Zal ook wel uit hun bloed komen..Wat raar he we drinken met z`n alle liters koeien/schapen melk.Maar moedermelk en iedereen trekt zn neus er voor op hahaha :lol:

Ik heb mijn kindjes allebei 1.5 jaar gevoed.Mijn oudste tot 2 dagen voor de geboorte van de jongste,maar bij mij is het niet eens in me op gekomen dat je er ook een taart mee zou kunnen bakken hahaha

if youre happy and you know it clap your hands

47

Esther161068 schreef:

Moedermelk is voor je kindje bedoelt, niet voor jan en alleman die toevallig in t zelfde clubje zitten...Het is té speciaal hier voor! Vind ik...

Helemaal mee eens. Je gaat geen taart maken van moedermelk...te gek voor woorden.
Ik zou mijn melk niet ter beschikking stellen en wil ook geen melk van een andere vrouw.

Het is wat Esther al schrijft...het is daar té speciaal voor.....

Maar ja, ieder het zijne, dit is mijn mening.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

48

Wat een leuk draadje dit.
Ik ben dus zo'n gekke mama die wel taart zou maken van mijn melk (wat klinkt dat gek eigenlijk :think: vraag me nu af waarom)

Maar die taart zou exclusief voor zoonlief zijn. Ik ben redelijk principeel wat betreft zijn melk, waarom zou ik heb koeienmelk geven als ik zelf genoeg heb, vindt het ergens nog sneu voor die koe ook.

Straks bijvoorbeeld als meneer begin april 1 jaar wordt zou ik zijn meptaartje gewoon daarmee maken.

Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt dat de visite dat krijgt, mijn melk is voor mijn zoon. Hoewel ik mijn dochters dus wel heb heb laten proeven toen ze nieuwschierig waren, maar goed die hebben al eerder van mij geprofiteerd :D

Ik heb ook al eens mm pannekoeken voor hem gemaakt, ik had over en kon het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te gooien, mijn lijf heeft er hard genoeg voor gewerkt. En aangezien meneer toch ook al bijvoeding krijgt was dat wel een leuke oplossing. En als ik heel eerlijk ben heb ik ook een meegesmikkeld. Ik wou hem niet iets voorschotelen wat ik zelf niet ken en misschien wel verkeerd uitpakte
En weetje ik vindt ze heerlijk, terwijl ik zelf moedermelk echt vies vindt, maar dat geldt ook bij mij voor koeienmelk.

Het zou trouwens ook kunnen zijn dat haar zoon koemelk allergie of iets dergelijks heeft. En zij daar zelf een heel streng dieet voor volgt zodat haar baby daar geen last van heeft en op deze manier kan hij dan toch een taartje krijgen.

Zit me trouwens af te vragen of je ook slagroom van mensenmelk kan maken, nu we het toch over mensenmelk in taarten hebben :+

(ps sorry voor de warrige zinsopbouw, ik zit weer eens op een veels te laat tijdstip op dit geweldige forum)

Als het mislukt, probeer je nog een keer, nog eens, steeds maar weer....
En in de tussentijd heeft niemand meer avondeten nodig:)

elskebet schreef:

Zit me trouwens af te vragen of je ook slagroom van mensenmelk kan maken, nu we het toch over mensenmelk in taarten hebben :+

:lol:  :lol: misschien wel... als je ziet dat een groot gedeelte van de borstmelk uit vet bestaat... zet het maar in een flesje in de koelkast, water onder, room drijft er bovenop...
misschien met een beetje klopfix erdoor :+

maar nee, dat is niet aan mij besteed....

I never met a calorie I didn't like....

50 Laatst bewerkt door elskebet (24-01-2012 00:40)

nog even een beetje off topic een toevoeging in sommige landen drinkt de hele familie  en je collega's vrolijk mee van het "overschot" Tja het is maar wat je gewend bent denk ik.
Onderstaand stukje komt van deze site: http://www.incultureparent.com/2011/02/ … ghis-khan/ Sorry maar het is wel in de engelse taal.

But if weaning means never drinking breast milk again, then Mongolians are never truly weaned – and here’s what surprised me most about breastfeeding in Mongolia. If a woman’s breasts are engorged and her baby is not at hand, she will simply go around and ask a family member, of any age or sex, if they’d like a drink. Often a woman will express a bowlful for her husband as a treat, or leave some in the fridge for anyone to help themselves.

While we’ve all tasted our own breast milk, given some to our partners to try, maybe used a bit in the coffee in an emergency (haven’t we?), I don’t think many of us have actually drunk it very often. But every Mongolian I ever asked told me that he or she liked breast milk. The value of breast milk is so celebrated, so firmly entrenched in their culture, that it’s not considered something that’s only for babies. Breast milk is commonly used medicinally, given to the elderly as a cure-all, and used to treat eye infections, as well as to (reportedly) make the white of the eye whiter and deepen the brown of the iris.

But mostly, I think, Mongolians drink breast milk because they like the taste. A Western friend of mine who pumped breast milk while at work and left the bottle in the company fridge one day found it half empty. She laughed. “Only in Mongolia would I suspect my colleagues of drinking my breast milk!

Als het mislukt, probeer je nog een keer, nog eens, steeds maar weer....
En in de tussentijd heeft niemand meer avondeten nodig:)