176

Re: Cricut cake software

kokkie20 schreef:
leon10-e schreef:

Scal 2 werkt niet voor de mini, enkel scal 1.

scal2 zou ook gewoon voor de mini moeten werken  :Y , je moet alleen de juiste firmware erop hebben.
Helaas heeft Latoya93 hem geupdate via de software van craftedge en daardoor werkt hij helaas niet meer.

Maar ergens hierboven stond dat ik niet verder dan versie 1.54 kon/mocht met de mini en dat Scal 2 dan niet zou werken??

www.CakeisforLife.nl
voor elke gelegenheid een taart

177

Re: Cricut cake software

Daar heb je ook gelijk in, maar in die software van craftedge vind hij vaak nog een "nieuwe" update, als ik het goed had was dat versie 1.61 (tenminste wat ik zo gauw nog kan herinneren vanuit de email).
Maar tot versie 1.54 zou de cricut mini gewoon moeten werken met scal2  :Y

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

178

Re: Cricut cake software

In ieder geval goed het tekstbestandje lezen wat erbij zit... Heb ik in ieder geval gedaan en bij mij werkt hij goed... Nu nog iets fatsoenlijks gesneden krijgen, maar daar heb ik binnenkort wat meer tijd voor...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

179

Re: Cricut cake software

jippie, ik heb ook een cricut mini  :D
een jaartje getwijfeld (te lang bij de eindejaarspromo, maar ach, ik heb em nu)

bij mij zette die ook de nieuwste update erop 1.61, via craftedge (te laat dit topic gelezen)

Maar...heb de firmware kunnen downgraden en nu werkt die!!

thx for the tips!!!

Nu op zoek naar vsg afbeeldingen..hadden hier wat taartdames/heren een link gezet naar hun bibliotheek maar verdikkeme, vind die niet direct meer terug.  :think:

180

Re: Cricut cake software

vraagje, hebben jullie een nieuwe cricut of is die al ouder. Ik heb er nog geen omdat ik baalde dat je niet zelf kan ontwerpen. Maar ben bang dat een nieuwe al geupgrade is en dus niet werkt met scal...

181

Re: Cricut cake software

sorry was gister laat :S zie dat Reini hem net heeft! Whoehoe nu nog mn vriendinnetje die naar canada gaat lief aankijken want op amazon was die spotgoedkoop. Weet iemand wat hij ongeveer weegt?

182

Re: Cricut cake software

Triessie schreef:

sorry was gister laat :S zie dat Reini hem net heeft! Whoehoe nu nog mn vriendinnetje die naar canada gaat lief aankijken want op amazon was die spotgoedkoop. Weet iemand wat hij ongeveer weegt?

Machine Size and Weight    7" tall x 15.5" wide x 6.875" deep 10lbs, with power cord 10.75lbs

183

Re: Cricut cake software

hallo,

heeft er iemand een link voor inkscape, ik heb gezocht maar kan het niet vinden.

184

Re: Cricut cake software

Als je met inkscape gaat werken is het beste om 0.46 te gebruiken.
Ik had een nieuwere versies geprobeerd maar die @!#$@$ de svg bestand....
Linkie: http://sourceforge.net/projects/inkscap … cape/0.46/
Inkscape-0.46.win32.exe << die moet je hebben

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

185

Re: Cricut cake software

bedankt voor de link

186

Re: Cricut cake software

kokkie20 schreef:

Als je met inkscape gaat werken is het beste om 0.46 te gebruiken.
Ik had een nieuwere versies geprobeerd maar die @!#$@$ de svg bestand....
Linkie: http://sourceforge.net/projects/inkscap … cape/0.46/
Inkscape-0.46.win32.exe << die moet je hebben

ik dacht dat ik ineens een stuk blonder was geworden  :+ ...had laatste versie en idd, die @!#$@$'de svg steeds bij mij.
dank je wel, ik had ondertussen andere open source software op pc'tje gezet en ontdekt dat je eigenlijk ook gewone jpeg's in SCAL kan zetten..komt ervan als je nergens een manual gaat lezen over het programma, vis je iets trager dingen uit  O-)   :D

187

Re: Cricut cake software

damn, toch niet, ik ben écht blond  :/  kan ze nog steeds niet netjes omzetten; Zelfs met de oude versie blijven de omgezette jpeges-svg's 'onzichtbaar' voor SCAL..pfff...zoeken naar prob zal moeten wachten tot ik meer tijd heb (lees 'zin heb') om tot uren te zoeken op het net.

188

Re: Cricut cake software

Hallo dames en 1 SUPERMAN,
Ook al heb ik de cricut nog niet(opgehaald) wil ik wel vast de programma's op orde hebben maar het gaat bij stap 1 al mis.
Ik klik op de link downloaden, open bestand en dan zie ik de read me en wat andere dingen. Ik lees vervolgens dat ik de host moet aanpassen maar moet het bestand dat al uitgepakt zijn?
Had dit dus wel gedaan maar vervolgens geprobeerd om alles weer te verwijderen. Dat lukt dus niet!! Wordt aangegeven dat compleet verwijderen niet lukt, dat ik dingen mt de hand moet verwijderen maar ik zie nergens die map staan????! Waar moet ik die dan zoeken?

189 Laatst bewerkt door babycake (14-07-2012 22:23)

Re: Cricut cake software

:d

190

Re: Cricut cake software

Attentie voor de mensen die scal gebruiken.
Wanneer je het hosts bestand aanpast (zie de leesmij bestand)
Plaats er dan geen "#" voor.
Dit zorgt ervoor dat hij niet gaat werken !

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

191

Re: Cricut cake software

:+
Dank je wel Kokkie!!

192

Re: Cricut cake software

Hallo kokkie20 ik heb jou een mail gestuurd, ivm met dit onderwerp.

En als ik zo dit lees allemaal dan is dit jou ding.  :Y

193

Re: Cricut cake software

Hallo Allemaal,

Kokkie, super zeg dat jij de scal2 met ons deelt!! En zeker met de heldere uitleg erbij!! Helemaal top!! En het lijkt mij logisch dat als je gebruikt maakt van deze aanbieding, dat je dan ook bedankt wordt!! :Y

Nu ben ik sinds 2 weken een hele gelukkige bezitster van de cricut.
Nu heb ik van de week inkscape gedownload en nu dus gebruik gemaakt van jou link hier.  Ik had de eerste nog niet, dus deze braaf als eerste gedownload.

Nu loop ik ondanks jou heldere uitleg toch vast bij het registeren. Kun jij me erbij helpen?? Alvast heel erg bedankt!!

groetjes,

Louise

194 Laatst bewerkt door kokkie20 (23-07-2012 13:52)

Re: Cricut cake software

mamasan73 schreef:

Hallo kokkie20 ik heb jou een mail gestuurd, ivm met dit onderwerp.

En als ik zo dit lees allemaal dan is dit jou ding.  :Y

Hallo,
Is het nog gelukt met de cricut ?
Had eerst hier staan welke e-mail maar zag hem toevallig net staan  :9

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

195

Re: Cricut cake software

Hoi allemaal,


sinds vandaag ben ik de moeder van een cricut mini!! :-)

Wat ik me afvraag, wanneer je bijvoorbeeld een trouw of babykaartje krijgt en daar staat een leuke afbeelding op.
Kun je wanneer je hier op de een of andere manier een afbeelding van maken die je kunt cutten met de cricut?

Groetjes Daniëlle

196

Re: Cricut cake software

Je zou de kaart eventueel kunnen inscannen op je pc.
Dan met een fotobewerkingsprogramma *wat een naam zeg* de plaatje er voorzichtig uitknippen en die zou je dan wel eventueel met de cricut uit kunnen snijden  :Y

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

197

Re: Cricut cake software

Na dit gelezen te hebben durf ik bijna geen scal meer te instaleren....
als het mislukt... kan ik het dan wel op een andere pc proberen of zit het dan in de cricut cake?? sorry voor deze waarschijnlijk onnozele vraag!!

Bakken is mijn passie!!!

198

Re: Cricut cake software

Je kan eigenlijk niet de fout ingaan met scal :)
Als je hem fout installeerd (Wat al sommige dames op dit forum gehad hebbben  :lol:  )
Kun je altijd een mailtje sturen, dan kan ik vanaf mijn computer iemand anders zijn computer beheren om de fout op te sporen en scal goed te installeren :)
Is maar een paar minuten werk en alle dames (Tot nu toe  :9 ) Hebben geen slechte ervaring met mij gehad  :+

Waar je wel mee moet opletten is de software van de makers van de cricut. Die willen in hun eigen programma zorgen dat jou cricut een update krijgt en dan kun je het vaak vergeten om scal te gaan gebruiken.
de nieuwste firmware (het besturingssysteem) van je cricut wordt dan geupdate. En die nieuwere versie wordt dus niet meer ondersteund door scal2.

@Lianniels
Zo probleem is hopelijk nu opgelost, laat je het me weten of het gelukt is met de cricut ?  :thumb:  :Y

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

199

Re: Cricut cake software

@Kokkie20, heb je mijn antwoordje ontvangen?

Is het downgraden gelukt?
Anders zoek ik de link wel terug even op  ;)

Werkt naar schijnt ook voor de grote cricut maar ik heb de mini dus...

200

Re: Cricut cake software

Hey reini,
Ja zag hem staan in me email, heb hem waarschijnlijk over het hoofd gezien of waarschijnlijk ergens laat in de nacht gelezen.
Bedankt hiervoor, kan ik misschien meerdere mensen blij mee maken  :Y

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers