126

Re: Cricut cake software

hallo,
slecht nieuws, gisteren een figuurtje willen uitsnijden met scal, en zowel de 1 (die voorheen werkte) als de 2 willen het niet doen :(

had wel al met craft room gewerkt, hij bleef vastzitten aan het doorsturen naar de cricut, zo een kaderke met een balkje. iemand raad?


kokkie : zou dit kunnen zijn omdat ik zowel 1 als 2 op mijn pc staan heb?

127

Re: Cricut cake software

ik ga even stoeien, alvast bedankt kokkie!!!!

Liefs, Zanoni

128

Re: Cricut cake software

dank u! Ik ga hem morgen even testen :-)

Liefs, Zanoni

129

Re: Cricut cake software

@rubia

Zou het niet mogen zijn, aangezien ik 3 versie's van scal erop heb staan;
versie 1
2.008
2.039

En allemaal doen ze het gewoon.
Welke selectie kies je bij het snijden in scal ? (Welke cricut?)

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

130

Re: Cricut cake software

de expression, en dan firmware iets van 2.3

131

Re: Cricut cake software

ga vandaag nog eens proberen, zonder dat ik de craft room ga gebruiken, mss stond hij nog aan of zo... ik ga testen, en laat het dan weten!

132

Re: Cricut cake software

Hmm dan zou het gewoon goed moeten gaan  :think:
Ok laat het maar even weten  :thumb:

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

133

Re: Cricut cake software

Super dat kokkie zijn kennis wilt delen! Ik ben nu ook aan het stoeien met de installatie maar loop al vast bij de eerste stap van de read me txt. De computer geeft aan dat ik niet bevoegd ben om ipconfig/release uit te voeren. Als ik deze stap over sla krijg ik wel een serial code via de crack en A code maar wat vul ik in bij naam? als ik de codes invul in het scal activatie boxje zegt hij 'invalid' als ik op ok druk. moet ik 127.0.0.1 enz gewoon helemaal onder aan het bestand zetten of moeten er hekjes om?  :s

vrouwtje Deeg; natuurlijk lekkere bakproducten

134

Re: Cricut cake software

ik liep tegen hetzelfde probleem aan vrouwtje deeg.
Had ook de rechten niet. Maar dat kun je instellen!

Je gaat naar het bestandje wat je moet aanpassen.
rechtermuisklik --> eigenschappen
tabblad beveiliging
selecteer de gebruiker en dan daaronder aangevens dat het toegestaan is om dingen te wijzingen.

Liefs, Zanoni

135

Re: Cricut cake software

Mochten jullie er echt niet uitkomen kun je me een mailtje sturen.
Kan dan via teamviewer de installatie + de rest doen.
Kost niets, en is binnen een paar minuten geregeld  :Y

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

136

Re: Cricut cake software

de firmware die ik op mijn cricut heb is wel de laatste nieuwe mss heeft dat ermee te maken?

137

Re: Cricut cake software

Hmm welke versie heb je ?
Als het goed is moet de cricut op versie 2.3X staan.

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

138

Re: Cricut cake software

2.43 of zoiets

139

Re: Cricut cake software

Hmm de scal versie die ik heb geplaatst (2.039) ondersteund alleen maar de 2.3x versie's
Maar als ik het goed begrijp moet er een scal 2 zijn (2.043) die zou de nieuwe versie van de cricut wel moeten snijden. Alleen die kan ik nergens vinden :(

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

140 Laatst bewerkt door mmaas (05-03-2012 19:06)

Re: Cricut cake software

Misschien dat de cricut software zo is ingesteld dat hij niet meer werkt in combi met SCAL? Ik hoop het niet voor je. Ik kan ff checken welke firmware ik heb. Misschien heb ik de zelfde als jij. En bij mij werkt SCAL.

Mmm ik heb firmware 2.35 dus daar heb je niks aan.
Succes met zoeken naar een oplossing. Ik ben niet zo goed met computers dus ik kan je helaas niet helpen.

141

Re: Cricut cake software

@mmaas,
In grote gedeelte heb je gelijk ja, craftedge (de makers van de cricut) hebben wat gedaan met de cricut software *dit is zover ik kon vinden op internet, don't blaim me als het niet klopt ;) * dat hij geen ondersteuning meer geeft voor scal maar....
zoals ik boven jou post zei is er nog een scal versie (2.043) die wel zou moeten werken met de laatste versie van de cricut cake.
Maar dan het probleem is, die is gewoon nergens te vinden :( De download links die ik gevonden had, bestond de website's niet meer van  :grr:
Mocht iemand nog de orginele scal 2.043 setup hebben, zou die zo vriendelijk willen zijn om alleen de setup ergens te uploaden?
Je zou er waarschijnlijk een heleboel mensen blij mee maken  :Y

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

142

Re: Cricut cake software

de eerste maal dat ik scal 2 had geïnstalleerd, ging hij ook niet, en na wat opzoekingswerk had ik dus ook gevonden dat dit de reden was, omdat mijn cricut dus de laatste firmware had.

alleen heb ik nog niet gevonden hoe ik hem kan terugzetten. blijkbaar is dit echt niet mogelijk.

daarom had ik gezocht naar scal 1, en daarmee sneed hij dus wel, dus mss moet ik die scal 2 terug van mijn pc halen.

daar zit het volgende probleem:  als ik in mijn configuratiescherm ga bij  programma's en hardware verwijderen, kan ik de scal nergens terugvinden. :/

om die scal 1 te installeren, moest ik mijn norton virusscanner uitzetten, of het ging niet, en daar wringt volgens mij het schoentje dat ik die niet terugvind in mijn programma's.

kokkie : mss kan je nog eens mijn scherm overnemen, en die scal 2 er terug afhalen? als je het ziet zitten natuurlijk. dan test ik even of die scal 1 terug werkt? en dan hou ik het bij scal 1.

143

Re: Cricut cake software

Ik zou eventueel morgenmiddag rond 13:30 kunnen, en anders eventueel in de avond.
Weet niet wat voor jou het makkelijkst is?
Moet je maar even een mailtje sturen ;)
Gaan we het wel regelen voor je  :Y

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

144

Re: Cricut cake software

Thnx, heb hem gedownload.
Ga dit binnenkort eens op mijn gemakje lezen allemaal en installeren en proberen!!
Nogmaals bedankt!
gr. Bianca

http://ladivataartenencupcakes.nl
Voor leuke, lekkere en originele taarten!

145

Re: Cricut cake software

doe maar in de avond, rond 21u of zo?
dan zitten de kindjes in bed :P

146

Re: Cricut cake software

@Araucaria
Graag gedaan

@Rubia
Is goed, moet je maar rond die tijd ff mailtje sturen met de gegevens dan gaan we scal 2 verwijderen voor je  :Y

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

147

Re: Cricut cake software

Ik heb het ook gedownload en geinstalleerd, BEDANKT!
Ik ga er binnenkort eens mee aan de slag

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

148

Re: Cricut cake software

Veel plezier ermee taartenprinses :Y

@Rubia
Hopelijk gaat alles werken voor je  :Y
Ik zal blijven zoeken naar een werkende scal 2 voor de laatste firmware van de cricut  :thumb:

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

149

Re: Cricut cake software

:thumb:  kokkie!

150

Re: Cricut cake software

Ik heb nu de cricut mini met software versie 1.50, maar nu heeft SCAL minimaal 1.51 nodig.
Iemand enig idee hoe en waar ik de cricut kan updaten zonder dat ik te ver ga en SCAL en Inkscape niet meer kan gebruiken??

www.CakeisforLife.nl
voor elke gelegenheid een taart