1

Onderwerp: mandarijnen met slagroom... hoe?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik moet morgen een taart maken voor iemand en die wil als vulling graag mandarijnen met slagroom...

Ik heb net een probeersel in de koelkast gedaan... friesche vlag kant en klare slagroom met klopfix en mandarijnen erdoor... maar volgens mij is dit te slap. En ik heb gebroken mandarijntjes gebruikt en volgens mij is het nu meer slagroom met mandarijnen smaak ipv slagroom met mandarijnen.

Moet ik misschien alleen slagroom kloppen en dan mandarijnen erop leggen? Zakt dit dan ook in? Welke mandarijnen moet ik gebruiken?

Ik hoop echt dat er iemand is die dit al eens gemaakt heeft en weet hoe ik dit moet aanpakken.

Alvast bedankt voor de reactie!

Re: mandarijnen met slagroom... hoe?

Heb een tijdje geleden een taart met mandarijntjes vulling gemaakt die hier heel erg in de smaak viel ...

Onderste laag : Eerst besprenkeld met het mandarijntjessap dan stevig geklopte slagroom (met klopfix) gesmeerd (dijkje BC niet vergeten !) en daarop mandarijntjes uit blik gelegd.

Tweede laag : speculaasvulling   :9

3

je klopt de slagroom met suiker op ,
als je een laag slagroom hebt gevuld doe je stukjes mandarijn erop leggen
en klaar
gewoon mandarijnen uit blik zijn goed !
succes

hieronder mijn slagroomtaart gevuld met vruchtjes en zoals je ziet : niet ingezakt. maar je moet wel goed opkloppen maar ook niet te ver want dan krijg je soort boter!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YUFPNAOW-D.jpg

ik gebruik altijd verse slagroom met suiker en zonder klopfix ofzoiets
op 1 liter slagroom gebruik je 125 gr suiker

gr. claudia

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

ik klop meestal dan zelf verse slagroom met klopfix. en dan snijd ik de mandarijntjes meestal doe ik er dan ook annanas bij of iets dergelijks. en laat dit goed uitleggen in een vergiet. en dan droogdeppen en dan door de slagroom. smaakte altijd heel goed. slagroom bleef slagroom met verse vruchtjes.

hopelijk kan je hier wat mee.

voor de glutenvrije taarten!

5

zelf slagroom kloppen! Die kant en klare zakt idd erg in.

If life gives you lemons, make lemoncurd.