Onderwerp: Hoeveel royal icing mix nodig voor royal icing op cupcakes
Mijn dochtertje vind glazuur het lekkerst. Nu wil ik voor haar de cupcakes voorzien van een knalrose glazuurlaagje. Ik ben van het type makkelijk, dus ik heb een pak funcakes royal icing gekocht.
Hoeveel mix heb ik nodig om genoeg royal icing te maken om 12 cupcakes te kunnen voorzien van een glazuurlaagje? Op het pak staat een beschrijving voor 500 gram mix. Maak je zo niet heel veel mix?
Mijn tweede vraag is, hoe dik moet de icing zijn om oo een cupcake aan te brengen: dik dat je van de pieken kan trekken, medium of juist heel dun?
En dan nog een laatste vraag over de hardheid. Daar zijn de meningen hierop dit forum over verdeeld. De een zegt dat de vocht in de cupcake ervoor zorgt dat het glazuur niet al te zeer uithard en een ander zegt dat er vet of glysterine in moet om het glazuur niet tandenbrekend hard te laten worden. Wat is wijsheid? Als ik iets moet toevoegen, wat dan? Ik heb geen glysterine in huis (geen ideecwat het is trouwens ), en wat voor "vet" kan worden bedoeld?
Sorry voor de vele vragen, maar ik heb nog nooit met icing gewerkt, ik ben zelf meer verzot op botercreme
Alvast bedankt, Petra