1 Laatst bewerkt door mimoki (26-01-2012 17:05)

Onderwerp: Hoe zouden jullie dat doen?

Goedenmorgen allemaal,

momenteel ben ik 37.5 week zwanger en zou graag een geboortetaart maken voor onze mini.

Maar... nou wil ik wel graag trakteren als ze er is.
Nou zat ik eraan te denken om cupcakes te maken voor in het ziekenhuis en voor thuis een taart.

Alleen, hoe bewaar ik deze als ik ze nu bijvoorbeeld al zou maken? Wij hebben geen grote diepvries (zo'n lade-ding).

Hoe kan ik toch zorgen dat ik cupcakes en een taart in de aanslag heb staan als het zo ver is?

(Ik heb wel de cupcake-box van de Xenos, maar kun je ze daar een week in bewaren?)

Graag jullie mening/ ideeen over hoe ik dit moet/ kan oplossen...

2 Laatst bewerkt door Tante Tien (18-01-2012 09:02)

Re: Hoe zouden jullie dat doen?

Doe je voorzichtig met jezelf? Hoge bloeddruk aan het einde is niet zomaar wat, ik spreek uit ervaring. Eigenlijk zou je jezelf geen dingen moeten opleggen. Ik mocht zelf niet anders dan zitten, wassen en plassen.
Hou het anders gewoon bij cupcakes, doe elke dag een uurtje iets en zorg dat je er plezier in houdt. Volgens moet het wel mogelijk zijn om cupcakes een weekje te bewaren, luchtdicht. Vraag anders de buren of je ze bij hen mag invriezen. Is dat een idee?

Weet je trouwens dat je hierboven verklapt dat het een meisje is??? Ik weet niet of dat je bedoeling is...

Ik wens je in ieder geval veel sterkte de komende week met de bevalling, ik hoop dat het allemaal vlot en goed verloopt en dat je daarna van haar kunt genieten.

Groetjes van Tieneke

3

:think:  ik snap je punt, maar ik ben het met Tieneke eens: rustigrustig!
Kan er niemand in je omgeving iets maken of invriezen? Anders na een tijdje trakteren, is minder leuk misschien :s , maar wel gezonder :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Rustig aan met die hoge bloeddruk, ze leiden niet voor niets in!
(spreek uit 2 x ervaring met inleiden ivm hoge bloeddruk...)

laat iemand anders bakken (zus moeder vriendin buurvrouw etc)
en doe zelf alleen evt. de decoratie of laat je partner dat doen.

cupcakes kun je met dit weer makkelijk in die box in de garage/schuur bewaren.

5

Bedankt voor jullie lieve reacties.
Ik zat er al aan te denken om kant en klare cupcakes te gebruiken, zodat die niet gebakken hoeven te worden. (die van de AH zijn best te eten)
Heb vorige week ook een taart gemaakt voor oma, inderdaad in etappes.
Ja, weet dat ik heb verklapt dat het een meisje word, dat geeft niet.... vind ik zelf maar al te leuk. :D
Ik ben gelukkig geen toefjes-mens, maar meer van de platte cupcakes... Dus denk dat ik anders de decoraties alvast rustig inelkaar knutsel en later op de cupcakes 'plak'...

En die taart kan idd ook wel gemaakt worden als ik weer thuis ben...

Stiekem zie ik wel een beetje tegen dat hele inleiden op, maar ja, is niet anders... Meer dat je weet dat het dan gaat gebeuren...
Maar alles voor het 'goede doel'.