1

Onderwerp: biscuit is groter dan mijn taartzaag

Stomme vraag misschien, maar hoe doen jullie dat?
Ik heb een 35 cm biscuit en mijn taartzaag haalt dat niet.
Of zie ik een mogelijkheid over het hoofd?
Ik kan wel proberen met een gewoon mes te werken, maar ook daar heb ik het probleem (denk ik) dat mijn lemmet niet lang genoeg is om door de hele taart te komen.

2

Re: biscuit is groter dan mijn taartzaag

Heb je geen 'verstelbare' taartzaag dan? Hierdoor kun je gewoon je taarten in laagjes snijden.

3

benfie schreef:

Heb je geen 'verstelbare' taartzaag dan? Hierdoor kun je gewoon je taarten in laagjes snijden.

Ik denk dat ze niet de hoogte bedoelt, maar de breedte van het biscuit. Mijn taartzaag is ook geen 35 cm breed, 30 cm volgens mij. Ik pak dan toch een mes en ga gewoon niet in 1 keer door de taart heen. Ik meet aan 4 kanten en doe er een prikkertje op die 4 plekken. Zo probeer ik zo recht mogelijk te snijden. Het wordt niet zo recht als met een taartzaag, maar na het vullen en weer precies op de goede plaats terugleggen van de laag merk je het (bijna) niet.

4

Je kunt ook rondom met je taartzaag een gleufje maken, als het een ronde taart is, en dan met een draadje verder gaan zodat je wel op de zelfde hoogte blijft

5

Deze wilton zaag is 45 cm.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -4472.html
Ik heb ´m een keer geleend voor een 35 cm taart, de begin hoogte is we vrij hoog, verder gaat deze wel heel gemakkelijk door het biscuit heen.

6

ja, zo eentje zou ik moeten hebben..
Helaas niemand in de buurt met zo'n ding, dus toch een andere manier verzinnen om het netjes door te snijden.
Thx voor het meedenken.

7

Een keer overdwars doorsnijden en dan lukt het met je taartzaag wel, daarna weer aan elkaar "plakken".

groeten Annemieke
Cake It

8 Laatst bewerkt door Cake it (17-01-2012 19:31)

te enthousiast op de enterknop gedrukt.  :rolleyes:

groeten Annemieke
Cake It

9

Kun je niet steeds aan 1 hoek beginnen te zagen? Zo kom je toch al een heel eind in het midden totdat je vastloopt? Het laatste stukje doe je dan met een mes.
Offe... denk ik nou verkeerd?

Tieneke

10

Rondom zo ver als mogelijk inzagen dan hou je maar een kleine cirkel in het midden over die nog niet gezaagd is. Die doe je rondom met een mes of met een ijzerdraadje/ijzergaren.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

11

Tis een rond biscuit, en ik loop al heel snel tegen de pootjes aan zeg maar.
Mijn taartzaag is die 32 cm van de webshop.
Ik heb al zitten denken aan zo'n draad waar ze kaas mee doortrekken/snijden.

12

JPS schreef:

Rondom zo ver als mogelijk inzagen dan hou je maar een kleine cirkel in het midden over die nog niet gezaagd is. Die doe je rondom met een mes of met een ijzerdraadje/ijzergaren.

Ja, inderdaad, dat bedoelde ik ook. Jij kunt het beter uitleggen dan ik zeg.

Tieneke

13

Petuut schreef:

Tis een rond biscuit, en ik loop al heel snel tegen de pootjes aan zeg maar.
Mijn taartzaag is die 32 cm van de webshop.
Ik heb al zitten denken aan zo'n draad waar ze kaas mee doortrekken/snijden.

Gaat ook goed. Liefst wel met een paar extra handjes erbij om de biscuit tegen te houden zodat ie niet gaat schuiven.
Draad om 2 potloodjes winden op de juiste hoogte. Potloodjes over het werkblad heen door de taart heen trekken.

Suc6,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

14

JPS schreef:

Als ik dat met mijn taartzaag probeer, kom ik hooguit 5 cm de taart in. Da's in totaal dan maar 10 cm, dus zal ik nog zo'n 25 cm moeten zien te overbruggen met dat draadje (wat ik overigens niet heb, hahahaha)

15

Petuut schreef:

Als ik dat met mijn taartzaag probeer, kom ik hooguit 5 cm de taart in. Da's in totaal dan maar 10 cm, dus zal ik nog zo'n 25 cm moeten zien te overbruggen met dat draadje (wat ik overigens niet heb, hahahaha)

Het wil ook wel met een draadje gewoon van naaimachine garen alleen moet je dan voorzichtig zijn anders knapt het draadje.

16

karla59 schreef:
Petuut schreef:

Het wil ook wel met een draadje gewoon van naaimachine garen alleen moet je dan voorzichtig zijn anders knapt het draadje.

Bij zo'n dun draadje kun je het dubbel doen en dan twisten, dan is het een stuk sterker.