1

Onderwerp: Spoedvraagje over Icing..

Hallo Allemaal,

Ben bezig om mijn vierde taart te maken en gebruik voor het eerst Icing. Heb hem roze gekleurd en nu ben ik het aan het opkloppen. Maar hoe dik moet dat eigenlijk zijn ? Ik wilde een poging doen om er iets leuks van te spuiten.

Wie kan me helpen ??

Alvast bedabkt !!

2

Re: Spoedvraagje over Icing..

Het moet zo dik zijn dat het roeren met een lepel echt zwaar gaat en dat als je een 'pluk' aan je lepel hebt hangen dit echt niet meer eraf loopt, of als je een piek van de icing trekt in je bakje deze piek blijft staan en hooguit ietsjes omkrult...
Spuiten met icing is best zwaar werk, na een tijdje krijg je echt een beetje kramp in je hand :Y !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Gebruik je kant en klaar icing poeder? Want dan gaat er (uit mijn hoofd... oei...) 12 cc water op 100 gram. Mijn vermoeide hoofd weet het niet helemaal zeker!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Hey Carin, ik heb Royal Icing poeder van de Webshop. Het is inmiddels al gelukt maar weet nu niet goed wat ik ermee moet, hahaa..

Thanx !!

5

ligt eraan wat je wilt doen met de icing. Als je bloemetjes wilt spuiten of rozen dan moet de icing erg dik zijn. Als je een lepel uit de icing trekt, dan mag de icing niet terugvallen. Als je het gebruikt om patronen te spuiten dan is het ok als de piek icing terugvalt.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes van Dewi