1

Onderwerp: hoe dik laag BC ?

Ben nog een beginneling en heb nog maar enkele taaren gemaakt.Ik smeer die dun af met BC.   Ik gebruik hiervoor  een restje van mijn vulling bv met advocaat in.  (BC mix van Aveve)
Na een uur of 2 in de koelkast is de BC precies nog niet goed hard ?.?.
en kan ik ook niet zo heel strak afsmeren (biscuit en vulling komt er door)
Nu zag ik een filmpje waarop de BC precies een hele dikke laag was...
gebruik ik voor het afsmeren misschien beter een mengeling van boter en poedersuiker en zonder toegvoeging?
Het probleem is namelijk dat bij het minste  scheurtje de suikerpasta of marsepein direct verder gaat en vochtige plekken krijgt.
  :s  :s
Alvast verschrikkelijk bedankt voor een beetje bijstand

2

Re: hoe dik laag BC ?

BC mix maak je aan met water.............dat is misschien het probleem? Teveel water kan je marsepein/fondant doen smelten.

Als je de mix aanmaakt met minder water dan op de verpakking staat, zal het in de koelkast ook beter opstijven (water werkt daar niet aan mee nl.)

Als je echt voor zeker wilt gaan, botercreme 1:1 maken (bijv 250 gram roomboter met 250 gr poedersuiker)

Alvast bedankt voor de vluge reactie Karin 09. Vermoedde al zoiets ... maar hoe dik smeer ik best af ? Heel dun, bijna doorzichtig zoals ik nu doe of best wel een dikke laag (05 cm, 1 cm, ...) ???

4

Even kijken bij een aantal how-to's.........die van Lori bijvoorbeeld (kan nu even geen link plaatsen, zit met een tablet omdat laptop is gecrashed.......) titel is volgens mij iets met ' hoe het voor mij strakt uitpakt'  Veel succes!

Hier de link
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169809

Dankjewel...  dat is wat ik nodig had !! direct bij mijn favorieten gezet !! en nu "hop" naar het volgend probeersel  :)