Onderwerp: How to Hello Kitty
Ik heb vorige week Hello Kitty geboetseerd en ik vond haar eigenlijk wel oke geworden. Het is vast niet de mooiste die voorbij is gekomen, maar ik vond de verhouding tussen hoofd en lijfje wel overeenkomen met de echte. Dus ik dacht; ik deel het met jullie
Allereerst de foto van Kitty (excuses voor de slechte foto, even snel met mijn mobiel gemaakt)
Lijfje: 52 gram
Armpjes: 4 gram per stuk
Beentjes: 6 gram per stuk
Hoofd: 38 gr
Oortjes: +/- 1 gram per stuk
Het boetseren zelf is niet zo heel spannend , maar ik zal het toch even opschrijven. Misschien heeft iemand er wat aan;
Eerst het lijfje: fondant (met tylose)in een kegel rollen
Hoofd: het hoofd is een soort ei, eerst een rond balletje maken en dan iets platdrukken aan de achterkant zodat het hoofdje wat breder wordt.
Beentjes: een worstjes maken, op 1/3 van het beentje de knik maken voor het voetje
Armen: Ook worstjes maken, met een tooltje een duim erin drukken en op polshoogte een plooitje maken
Oren: ik heb een stukje fondant uitgerold, en hier een rondje uitgestoken. deze door de helft gedaan, iets meer puntig gemaakt en op het hoofdje geplakt.
Ik heb bij deze Kitty voor een jurkje gekozen:
Fondant uitrollen en hier een rondje uit steken, deze frillen en dan kan die over het kegeltje heen. D.m.v. een sateprikker het hoofd bevestigen op het lijfje en dan is het een kwestie van de armen en benen eraan plakken.
Ik hoop dat iemand er iets aan heeft
groetjes Linda