1

Onderwerp: Hoe mooie kleur roze krijgen met rode kleurstof?

Beetje een vreemde titel. :D

Ik heb dus alleen rode kleurstof (Christmas Red en No Taste Red) maar hoe kan ik hier een mooie kleur roze mee krijgen? Het gaat om marsepein trouwens.

Gewoon minder erbij doen, dat snap ik nog. :D Maar kun je er nog een andere kleur doorheen kneden zodat het wat 'intenser' roze word?

Alvast bedankt!

2

Re: Hoe mooie kleur roze krijgen met rode kleurstof?

Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met kleuren, maar heb ook de Christmas Red van de week gebruikt, en kreeg donkerrose...ik denk dat je gewoon minder ervan in moet doen, en anders eerst een bolletje donkerrose maken en daar witte marsepein doordoen? o, ik bedenk net dat ik fondant had, misschien dat iemand anders nog tips heeft voor je..!

3

Tja als je nkel rood hebt ...je kan er natuurlijk wit bijdoen maar weet niet of dit veel effekt heeft. Heb je ivory of peach ...dan kan je hier een beetje van bijdoen maar ik denk niet dat je dan dat echt roze krijgt. Ik zou gewoon gaan voor beetje rood.

4

tja, hangt er natuurlijk vanaf welk roze je wil. Mijn man is drukker en die weet alles van kleuren, maar dat betekent dus ook dat ik voor sommige rozes ook zwart en geel gebruik...

Marsepein krijgt meestal met alleen rood wel een licht oranje schijn door de natuurlijke kleur van de marsepein.

Groetjes,
Vanessa

5

Nou, ik heb de kleur fuchsia in de webshop besteld, dus nu kan ik het daar gewoon mee doen. Komt wel goed dus. :D