1

Onderwerp: sugar gun schoonmaken?

Hallo!

Ik heb laatst een sugar gun gekocht, maar vraag me af hoe je die het beste kunt schoonmaken. Ik wilde namelijk die metalen staaf eruit halen, maar toen sprong dat dingen helemaal uit elkaar (alle plaatjes en de veer).

Hoe doen jullie dat?

Alvast heel erg bedankt!!

Steefs Taartjeswereld
http://steefstaartjeswereld.nl/

2

Re: sugar gun schoonmaken?

Ik draai alleen de houder er af en de dop en ga dan met een spuitmondrager er doorheen om schoon te maken.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Eerst even in heet water leggen.

Jacqueline

4

ik haal de schroefdop eraf en dan schroef ik het buisje eraf en die doe ik in een beker heet water daar zet ik dan ook het metale staafje van de sg in met de stamper zeg maar. ik hang hem over de beker dmv het rode handsvat aan de buitenkand van de beker te hangen.

5

Aangezien een sugargun geen electrisch apparaat is (helaas  ;) ) mag deze vraag naar een andere rubriek [MOVE] -> taartdecoratie algemeen

6

Ik schrooef alles voorzichtig uit elkaar. Dus zodat de plaatjes op hun plek blijven zitten. En als ze toch uit elkaar vallen dan is hij zo weer in elkaar gezet (als je weet hoe is dat echt net moeilijk meer ;) )

Daarna alles wat in aanraking is gekomen met fondant, in een bak met heet water en daarna nog even goed met de vinger door de buis en de restjes loskrabben met de nagel. Nog een keer in een bak met heet water en goed afdrogen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

jolanda80 schreef:

ik haal de schroefdop eraf en dan schroef ik het buisje eraf en die doe ik in een beker heet water daar zet ik dan ook het metale staafje van de sg in met de stamper zeg maar. ik hang hem over de beker dmv het rode handsvat aan de buitenkand van de beker te hangen.

:Y Zo doe ik het ook!

Groetjes San