1

Onderwerp: lactose vrij-vulling sojavla ?????

hallo medebaksters  ;) ,ik heb al wat gelezen over lactosevrij,ik moet weer een taart maken en heb dit vorig jaar ook een x gemaakt,dus biscuit geen probleem,maar de vulling,heeft iemand ervaring met sojavanillevla,zou dat zo dik genoeg zijn of zou er nog gelantine door moeten,maak ook een soort bavaroise(lactosevrij)met aarbeien erdoor,maar mij leek sojavla ook lekker als laagje,word een klein stapeltje dus wat smaakjes lijk me voor het jochie van 4 wel zo lekker,hij mag al zo weinig ,en wil het daarom extra lekker voor um maken,de slagroom ken ik ook.
dus iemand ervaring ----idee---- heel graag.
taartgroetjes Carla

2

Re: lactose vrij-vulling sojavla ?????

carol schreef:

hallo medebaksters  ;) ,ik heb al wat gelezen over lactosevrij,ik moet weer een taart maken en heb dit vorig jaar ook een x gemaakt,dus biscuit geen probleem,maar de vulling,heeft iemand ervaring met sojavanillevla,zou dat zo dik genoeg zijn of zou er nog gelantine door moeten,maak ook een soort bavaroise(lactosevrij)met aarbeien erdoor,maar mij leek sojavla ook lekker als laagje,word een klein stapeltje dus wat smaakjes lijk me voor het jochie van 4 wel zo lekker,hij mag al zo weinig ,en wil het daarom extra lekker voor um maken,de slagroom ken ik ook.
dus iemand ervaring ----idee---- heel graag.
taartgroetjes Carla

Als je een recept voor banketbakkersroom gebruikt en daar melk door sojamelk vervangt moet het wel lukken denk ik. En dan zou ik geen gelatine gebruiken, gewoon in verhouding zo weinig melk dat de vla dik genoeg is.

3

ga eens ff lezen of er niks fout in de BBR zit,zou ook een idee zijn  :thumb:

4

Of anders lactosevrije melk gebruiken... is in iedere supermarkt te koop bij de houdbare melk.

Groetjes, Jacqueline

5

Ik heb weleens met chocolade soja vla gedaan. Ik heb toen klopfix toegevoegd. Daar zit niks in volgens de lactose en glutenvrije persoon.  Was heel lekker zei ze, combi gemaakt met kersenvlaaivulling van hak.

6 Laatst bewerkt door Carien (14-01-2012 19:02)

in bbrmix zit lactose :Y    zelf maken kan wel

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl