1

Onderwerp: Icing spuitmondjes en nog 1 icing vraag

Mss een maffe vraag maar vroeg het me gister af, kun je ook anderen dingen gebruiken met die spuitmondjes of is het alleen voor icing? ( botercrem

2

Re: Icing spuitmondjes en nog 1 icing vraag

Ik verdeel witte icing in afsluitbare bakjes (ja ik blijf t niet maken :D) en doe het dan in verschillende spuitzakken, als ik klaar ben doe ik of elastiekje om de spuitzak en het mondje afdekken, in een plastic zak en bewaren als ik het op korte termijn nodig heb, of ik spuit het terug in het bakje, deksel erop en in de koelkast, dat is het geloof ik een week of 2 houdbaar (maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen)
Alles wat een beetje persbaar is (heuh) kun je spuiten, botercreme, chocola ook, aardappelpuree (al zou ik dat niet op een taart doen) slagroom noem het maar op

Alles goed???? nee 3 fout

3

Natuurlijk alles wat maar dik genoeg is kan dr in hoor...wat dacht je van Pate (alleen dan niet door de taart natuurlijk ;) )

4 Laatst bewerkt door Sher (18-01-2008 03:03)

Ik heb het wel in bakjes. Maar niet in de koelkast gestopt. Kan ik het dan nog wel gebruiken? Ik wil het volgende week gaan gebruiken.
Ow is wel handig om te weten dat ik het 11 januari gemaakt heb.

5

Als je behalve royal icing ook andere dingen spuit met je spuitmondjes, vergeet dan niet om voor je weer opnieuw met icing gaat spuiten je spuitmondjes, koppelstuk en spuitzak goed te ontvetten met heet water en azijn of citroen, want anders lukt het echt niet zo goed meer met de icing vanwege het vet  uit bijv. de slagroom. Je zou ook voor dit soort doeleinden een andere spuitzak te gebruiken, dat je erop zet welke voor de royal icing is en welke voor de rest.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Oh ja, dat is idd wel een handige tip, 2 aparte spuitzakken :thumb:

7

ik ben in blijde verwachting  :-) , ik bedoel mijn bestelling kan ieder moment binnen komen.

en ik krijg een beetje last van zenuwtjes , en dacht , wat moet ik nu doen met die spuitmondjes en zak? lol

ik heb daar nog nooit mee gewerkt

dat word informatie zoeken
die bloemetjes is dat ook met icing ?

8

Ja bloementjes is ook met icing.
Dit vind ik een hele handige pagina.. http://www.felicitaartjes.nl/homepage/s … aid=198509

9

Deze is ook handig:
http://www.wilton.com/decorating/basic/index.cfm

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"