Onderwerp: Geboorte Cakepops
Goedenavond,
Voor mijn collega ga ik 50 cakepops maken als kraamtraktatie. Ik heb nog niet heel veel ervaring met het maken van cakepops, dus ik wilde hier even wat tips vragen.
De 1ste keer heb ik cakepops gemaakt van een kant en klare cake van de AH, maar deze gleden van het stokje, gingen kapot etc.
De 2de keer heb ik een biscuit gebakken, deze verkruimeld met mijn mixer, daarna wat botercreme er doorheen gedaan, ondertussen de chocolade drops laten smelten (wat ook nog een hele klus was). Dus heb ik nu besloten om zo'n bakje te kopen met chocolade die je in de magnetron op moet warmen, maar ik heb geen magnetron??! Kan ik dit gewoon in de pan smelten??
De vorige keer ging het smelten heel slecht, werd niet zacht genoeg etc. Maar nu moet het natuurlijk ook perfect worden.
Ook ga ik nog 24 cupcakes maken en 1 taart. Dus ik heb het druk dit weekend. Heb moet dinsdagochtend mee naar de zaak, dus ik wilde zondag alvast die cakepops gaan maken en de taart. De taart gooi ik dan in de vriezer en die ga ik maandagavond versieren. Ondertussen gooi ik dan de cupcakes in de oven.
Een heel verhaal, maar heeft er iemand nog goede tips voor de cakepops?? Ik ga ze versieren met roze en witte muisjes met daar tussen door zilveren spikkeltjes.
Als alles is geluk, zal ik begin volgende week eens foto's plaatsen.
Alvast bedankt voor de tips.
Groetjes,