1 Laatst bewerkt door Elfje (13-01-2012 10:36)

Onderwerp: Cakepops met mini cupcake vorm

Dag allemaal,

Ik ben een onervaren bakster die net om de hoek komt kijken..nu is mijn vriend morgen jarig en wil morgenochtend dan ook cakepops maken.

Ik heb zelf zo'n inventum babycakes machine..werkt dat ook in zo'n mini cupcake molder?
Hoop dat iemand het al eens getest had..wil morgen geen flater slaan met afgebrokkelde mini cupcakes, haha.

En misschien een stomme vraag...als ik cake pop bonbons wil maken..moeten ze dan ook eerst aan een stokje om te drogen als ze door de candy melts zijn gegaan..of kan dat ook op een andere manier? :rolleyes:

Alvast bedankt voor jullie tips en antwoorden

Elfje

2

Re: Cakepops met mini cupcake vorm

antwoorden heb ik niet omdat ik geen cakepops maak maar er zijn al verschillende topics hierover geopend. Misschien kan je daar tips vinden?

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

hoi elje,

Heb je de babycakes cakepops machine of heb je die van de cupcakes ?

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met mini cupcake molder  :think:

Als je de cakepops van babycakes hebt is die heel geschikt voor cakepops  ;)

Als je iets hebt om cupcakes te maken dan krijg je cupcakes en geen cakepops. Dan lijkt het me niet zo goed te blijven zitten op een stokje(ik ben bang dat ze te zwaar zijn en ze zijn dan ook niet zo mooi rond), maar kan je wel versieren met chocolade

Ik heb zelf  die om cakepops te maken en mijn ervaring is dat als je het lolliestokjes even in de gesmolten chocolade doopt en daarna in het bolletje dat je dit even moet laten stollen (misschien kan je dit vanavond al doen ?) of even in de vriezer.
Dan blijven de bolletjes goed zitten en kan je ze daarna in gesmolten chocolade dopen en evt. versieren

Succes en eet smakelijk !

4

Volgens mij heb ik hetzelfde zitten bedenken als jij(nog niet uitgeprobeerd) Als ik het goed begrijp, wil je net als in de cake pop maker (waarin je dus cakeballetjes bakt) mini cupcakes bakken, en die dan net als cakepops dompelen in chocolade, en decoreren. Net als cakeballetjes? Ik had er al eens over nagedacht, maar nog niet geprobeerd. Met de feestdagen heb je al zoveel snoeperij, dat ik het voorlopig  wel even genoeg vind, maar volgens mij moet het prima kunnen.