1

Onderwerp: Sugarcraft Gun; uitleg nodig!

Hoi,

ik heb deze week een Sugarcraft Gun laten kopen bij één van de leukstetaartshop winkels. Ik wilde hem vandaag helemaal excited uitproberen, maar het blijkt lastiger dan gedacht. :)
Ik durf gewoon niet zo hard te knijpen, want ik ben bang dat hem dan kapot knijp. Kunnen jullie me uitleggen hoe het het beste werkt? Hoe zacht moet de fondant zijn? Moet je knijpen, of duwen?

Misschien klink ik wel heel dom enzo.. maar goed. Ik heb er geen ervaring mee. :) Bedankt in ieder geval alvast! Alide.

Never stop dreaming, dream bigger.

2

Re: Sugarcraft Gun; uitleg nodig!

ik heb je even gemeld want volgens mij sta je verkeerd.

sowieso je fondant/marsepein goed doorkneden dat hij zacht is en dan rustig drukken, niet ineens heel veel druk. Je zal zien dat er langzaam maar zeker sliertjes uitkomen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

Ik kneed altijd best veel crisco door het fondant en dan gaat het veel makkelijker, in het begin deed ik dit niet en toen had ik het idee dat ik de hele sugar craft gun kapot kneep.
Veel succes, als je het door hebt is het echt een ideaal hulp middel!

4

Oké, bedankt voor de hulp! :D

Never stop dreaming, dream bigger.

5

Een sugargun met een stekker zou een uitkomst zijn, maar zolang ze nog snoerloos zijn mag je topic naar Taartdecoratie algemeen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Pooh schreef:

Een sugargun met een stekker zou een uitkomst zijn, maar zolang ze nog snoerloos zijn mag je topic naar Taartdecoratie algemeen.

:lol:  :lol:  :lol:

Ik zou er ook graag 1 hebben met een snoertje. Ik heb nou al zo vaak blaren gehad van dat kreng. Vooral als ik weer het kleinste rondje nodig had :mad:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

ihuijbers schreef:

Ik kneed altijd best veel crisco door het fondant en dan gaat het veel makkelijker, in het begin deed ik dit niet en toen had ik het idee dat ik de hele sugar craft gun kapot kneep.
Veel succes, als je het door hebt is het echt een ideaal hulp middel!

Inderdaad, die crisco maakt een wereld van verschil!

8

Ik doe het fondant even een paar tellen in de magnetron, dat gaat super