1

Onderwerp: Hulp gevraagd bij reliëf dusten of kleuren

Vandaag ben ik wat vooruit aan t rommelen en uitproberen.
Ik heb het fondant met een reliëfmatje een mooi paisley motief gegeven maar de fondant in 1 kleur laten lijkt wat saai.
Kun je motieven die op de fondant liggen ook zo kleuren dat het gladde gedeelte wit blijft?
En zo ja hoe doe ik dat dan?
Op de foto kun je zien dat ik het met een sponsje en wat dustpoeder heb gedaan maar dan neem je toch de ondergrond mee.
Of wil ik iets wat eigenlijk niet gaat?
Heel graag jullie hulp, tips en advies.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZJOCJX8E-D.jpg

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

2

Re: Hulp gevraagd bij reliëf dusten of kleuren

Er is hier een berichtje over. Ik heb het ook wel eens geprobeerd zoals jij beschrijft en ik nam de ondergrond ook mee.

Als ik het goed heb begrepen doe je dustpoeder in je mat, in het reliëf dus, en daarna goed schoonmaken. Succes

3

Theodora schreef:

Er is hier een berichtje over. Ik heb het ook wel eens geprobeerd zoals jij beschrijft en ik nam de ondergrond ook mee.

Als ik het goed heb begrepen doe je dustpoeder in je mat, in het reliëf dus, en daarna goed schoonmaken. Succes

Dankjewel! Dat ga ik morgen proberen, het klinkt in elk geval wel logisch.

4

Wat ik bedacht is misschien wat dust op je ondergrond strooien en dan je fondant er over heen halen, als dat lukt? Dan zit het iig alleen op je relief.

5

Faila schreef:

Wat ik bedacht is misschien wat dust op je ondergrond strooien en dan je fondant er over heen halen, als dat lukt? Dan zit het iig alleen op je relief.

Zo heb ik het laatst gedaan.  Met de kwast dust op een bordje poederen en daarop het lapje voorzichtig neerleggen en even heen en weer schuiven. Het dekte niet 100%, maar het resultaat was echt wel leuk. Werkt alleen niet bij hele grote lappen.

6

Dat is ook een manier om te proberen.
Dank jullie wel!