Onderwerp: bakblikken/pan

Welke bakvormen(merk/soort) gebruiken jullie....
Ik ben nieuw,een beginner dus!

Groetjes Ilona

2

Re: bakblikken/pan

ik ben ook nog niet zolang bezig, gebruik gewoon wat ik bij de blokker,xenos of action kan kopen.
wel het liefst metalen antiaanbak vormen, heb ook een enkele siliconen vorm, maar nog niet gebruikt....
ik investeer voornamelijk nog in smaak en kleurstofjes, versier
dingen en bakprodukten.

zijn die dan ook hoog genoeg?? wil namelijk het een en ander aanschaffen,wil wel goede dingen aanschaffen.

4

Ik heb begrepen dat je ze kunt verhogen met bakpapier, doe ik zelf niet, hou het bij een bescheiden hoogte van een cm of 8 maximaal.
evt kun je ook nog twee bodems bakken en op elkaar gebruiken,
heb je ook de hoogte! :Y

5

omdat ik al veel langer bak dan taarten decoreer had ik al veel springvormen, die zijn zogezegd niet hoog genoeg om te decoreren, maar ik verhoog ze met bakpapier, gaat zeker goed. Siliconenvormen gebruik ik alleen voor speciale vormen (dus niet een gewone ronde, vierkante en zo). Als je siliconenvormen koopt, is het handig dat aan de bovenkant van de vorm een versteveging is, meestal een ring of zo die je kan wegpakken. Dat is gewoon handig omdat anders de siliconen vervormd als je hem oppakt als hij vol is.
Je kan ineens de bakvormen bij de DLT-shop kopen, die zijn echt goed en zo, maar als je nog even wil proberen, probeer het an eerst met (goedkopere) springvormen en zo.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

6

Je kunt ook in pannen (als er maar geen kunststof grepen aan zitten) en glazen schalen bakken!

ik heb de hoge pme. die zijn heel fijn, maar de gewone pme zijn ook prima.

je kan bijvoorbeeld de 20cm kopen, en proberen wat je ervan vindt. dat is een maatje dat veel gebruikt wordt namelijk, en toch niet te groot.

I never met a calorie I didn't like....

ik heb de hoge pme. die zijn heel fijn, maar de gewone pme zijn ook prima.

je kan bijvoorbeeld de 20cm kopen, en proberen wat je ervan vindt. dat is een maatje dat veel gebruikt wordt namelijk, en toch niet te groot.

I never met a calorie I didn't like....

9

Ik heb de springvormen van Blokker en ben hier erg tevreden over.
Ik verhoog de rand met bakpapier en dat werkt prima. Ik zou niet anders willen.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

Bedankt voor de reacties!

Heb de hoge pme besteld,wel die van 30cm heb nogal wat stukjes nodig. Heb nog wel een gewone springvorm liggen die kleiner is. Alleen is die dan waarschijnlijk te laag...