1

Onderwerp: Op een goedkope manier relief

Hallo dames,

Al een tijdje zit ik te denken om rolling pins of reliefmatten te kopen maar iedere keer bedenk ik me omdat het toch best duur is en je dan maar een soort relief kunt maken.

Nu heb ik wel eens gehoord dat er dames zijn die op een andere manier relief op het fondant maken. O.a. door gebruik van kantenstoffen en zo.

WIe heeft er nog meer tips voor wat betreft het maken van relief op taarten. Ik ben benieuwd.

2

Re: Op een goedkope manier relief

je het vaak bij de xenos of action voor goedkoop ontzettend leuke stempels ook die je kan rollen die gebruik ik ook best vaak. Ook kan je met sommige placemats die een relief hebben dit doen hoop dat je hier iets aan hebt

walking on buttercreamclouds .....

3

Ik heb zelf een structuurmat gemaakt! Van foamfiguurtjes.  Ik ga hem volgende week gebruiken en dan zet ik foto's online. Als hij goed werkt dan is het erg goedkoop, de figuurtjes kostte maar 1 euro bij de hema!

4

Yep, ik heb bij Xenos 2 placemats gekocht; 1 met kantmotief en 1 met vlechtmotief; op mijn marsepein leggen, erover schuiven (niet rollen!) met de rolstok of deegroller en ik heb een prachtig motiefje :)

Groetjes, Conny

5

Ik heb met Sinterklaas ook een jute zak gebruikt voor relief. (wel met vershoudfolie ertussen natuurlijk). Dus eigenlijk vooral heel erg creatief zijn en goed om je heen kijken in normale winkels wat je zou kunnen gebruiken.